Pregled bibliografske jedinice broj: 1263671
Stavovi studenata učiteljskih studija o korištenju glazbe u nastavi
Stavovi studenata učiteljskih studija o korištenju glazbe u nastavi, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet Rijeka, Rijeka
CROSBI ID: 1263671 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata učiteljskih studija o korištenju
glazbe u nastavi
(Attitudes of teacher studies students about the use
of music in teaching)
Autori
Starčević, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
21.09
Godina
2022
Stranica
74
Mentor
Đekić, Darko
Ključne riječi
osnovnoškolsko obrazovanje, stavovi studenata, glazba u nastavi, korelacija, neglazbeni predmeti
(elementary school education, students' attitudes, music in class, correlation, non-musical subjects)
Sažetak
Važnost glazbe u životu ljudi već je mnogo puta istražena i potvrđena. To je jedna od umjetnosti koje nas okružuju cijeloga života, a znanja o njoj i osobni doživljaj glazbe ovise, između ostaloga, upravo o glazbenom obrazovanju koje dobijemo. Razina glazbenih znanja i sposobnosti ovisi o osobnom interesu i mogućnostima, no osnovno znanje o glazbi nešto je što bismo trebali usvojiti tijekom primarnog školskog obrazovanja. Primjena glazbe u obrazovanju nije samo u njenoj interpretaciji, već se glazba može koristiti kao alat za učenje i podučavanje neglazbenih predmeta, kao poticaj i motivacija učenicima pri izvođenju nastavnih zadataka. Kako bi se postiglo takvo korištenje glazbe u nastavi , bitne su glazbene kompetencije učitelja, to jest njihova sposobnost, znanje i volja da učenike motiviraju, nauče i aktivno uključe u učenje o glazbi i s glazbom te potaknu učenike na korištenje glazbe, kako unutar škole, tako i izvan škole. Kako bi se ispitali upravo stavovi studenata o korištenju glazbe u nastavi, provedeno je istraživanje među 120 studenata učiteljskih studija, i to s tri fakulteta: Fakulteta odgojnih i obrazovnih znanosti u Puli, Učiteljskog fakulteta u Rijeci te Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Za ispitivanje se koristio on-line anketni upitnik Stavovi studenata učiteljskih studija o korištenju glazbe u nastavi. Upitnik je konstruiran od četiri skupine pitanja, od kojih prva skupina ispituje osobne podatke ispitanika, druga skupina pitanja se bavi predznanjem i iskustvom s glazbom ispitanika, treća skupina upoznatosti ispitanika s glazbom i njenim utjecajem, a četvrtak skupina pitanja ispituje stavove ispitanika o korištenju glazbe u nastavi. Analizom rezultata istraživanja ustanovljen je opći pozitivan stav ispitanika o korištenju glazbe u nastavi, te se pokazalo kako zadovoljstvo znanjima i vještinama stečenih tijekom studija ima važan utjecaj na njihove stavove o korištenju glazbe u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarno umjetničko polje