Pregled bibliografske jedinice broj: 1263641
Ssmoprocjena razine zadovoljstva i samopouzdanja u pjevačkim aktivnostima budućih odgojitelja i učitelja
Ssmoprocjena razine zadovoljstva i samopouzdanja u pjevačkim aktivnostima budućih odgojitelja i učitelja // Metodički ogledi, 29 (2022), 2; 229-255 doi:UKD [378:78-051]-056.8(045) (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1263641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ssmoprocjena razine zadovoljstva i samopouzdanja u
pjevačkim aktivnostima budućih odgojitelja i
učitelja
(Self-assessment of the level of satisfaction and
self-confidence of students’ singing competence
at the teacher education faculty)
Autori
Blašković, Jelena
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29
(2022), 2;
229-255
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje, osjećaj osposobljenosti, područje pjevanja, studenti Učiteljskog fakulteta
(education, singing domain, sense of efficiency, students of teacher education faculty)
Sažetak
Pjevanje je način glazbenoga izričaja utkan u bît ljudskoga bića. Budući da je glas intimni instrument i oku nevidljiv, zahtijeva cjelovito upoznavanje i kultiviranje što podrazumijeva muskulatornu memoriju, kondiciju i stjecanje senzibiliteta za osluškivanje kvalitete zvuka. U sustavu odgoja i obrazovanja pjevanje je dio strukturiranoga programa s ciljem razvijanja pjevačkih sposobnosti i općenitoga oblikovanja glazbene kulture sudionika odgojno-obrazovnoga procesa. Osjećaj samopouzdanja i viđenje sebe kao kompetentnoga i osposobljenoga stručnjaka na području pjevanja od iznimne je važnosti za kvalitetan rad u struci odgojitelja i učitelja. Cilj rada bio je ispitati studente Ranog i predškolskoga odgoja i obrazovanja i studente Učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu kako doživljavaju i procjenjuju svoje pjevačke sposobnosti prema elementima pjevanja koje treba njegovati u radu s djecom. Istraživalo se koliko uživaju u pjevačkim aktivnostima, kako procjenjuju svoje zadovoljstvo i osjećaj samopouzdanja prilikom prakticiranja pjevanja te postoji li povezanost između zadovoljstva i samopouzdanja pri pjevanju s vrstom i godinom studija. Istraživanje je provedeno u akademskoj godini 2021./2022., a obuhvatilo je 162 ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju kako su studenti Učiteljskog fakulteta zadovoljni vlastitim pjevačkim sposobnostima te ih procjenjuju dobrima. S druge strane, osjećaju manjak samopouzdanja i sigurnosti prilikom izvođenja pjevačkih aktivnosti tijekom visokoškolske formacije. T-test je pokazao kako postoji statistički značajna razlika u procjeni zadovoljstva pjevačkim sposobnostima između studenata Ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja te Učiteljskog studija. Kruskal-Wallis testom utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika između studenata viših godina studija u procjeni većega zadovoljstva i višega samopouzdanja pri pjevačkim aktivnostima u odnosu na studente nižih godina studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database
- The Philosopher’s Index
- ERIH PLUS
- Electronic Journals Online Library (EJOL)
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)