Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1263396

Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi


Topolovčan, Tomislav
Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi // Metodički ogledi, 29 (2023), 2; 153-178 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1263396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi
(Media didactics: Yesterday, today, tomorrow. Anatomy of the discipline, its history and recent trends)

Autori
Topolovčan, Tomislav

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29 (2023), 2; 153-178

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
didaktika, kurikulum, nastavni mediji, novi mediji, nastavna tehnologija, obrazovanje, povijest pedagogije
(didactics, curriculum, instructional media, new media, instructional technology, education, history of pedagogy)

Sažetak
Teorijsko-komparativnim i povijesnim metodološkim pristupom dekonstruirana je geneza medijske didaktike s ciljem dobivanja uvida u njenu povijest, obilježja, definiranje discipline i recentne trendove razvoja. U studiji je elaborirana uloga medija u obrazovanju, školovanju, nastavi, učenju i poučavanju. Sustavno je objašnjena anatomija društvenih okolnosti nastanka pojedinih kurikulumskih inovacija i njihovih konzekvenci za globalno obrazovanje te na razvoj medijske didaktike. Sintezom dobivenih činjenica iz analiziranih koncepata evidentno je kako je na razvoj medijske didaktike djelovao koncept nastavne tehnologije prenesen iz SAD-a, kao i niz društvenih te tehnoloških čimbenika. Teorijska i praktična esencija medijske didaktike etablirana je u primjeni raznih medija sa svrhom aranžiranja individualizirane, tj. učeniku usmjerene nastave. Obilježja i uloga medija u nastavi su se vremenom mijenjala sukladno dominantnim didaktičkim teorijama. Krucijalan izazov za medijsku didaktiku predviđa se u vidu primjene umjetne inteligencije u obrazovanju i školovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Topolovčan, Tomislav
Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi // Metodički ogledi, 29 (2023), 2; 153-178 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Topolovčan, T. (2023) Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi. Metodički ogledi, 29 (2), 153-178.
@article{article, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2023}, pages = {153-178}, keywords = {didaktika, kurikulum, nastavni mediji, novi mediji, nastavna tehnologija, obrazovanje, povijest pedagogije}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {29}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Medijska didaktika: ju\v{c}er, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi}, keyword = {didaktika, kurikulum, nastavni mediji, novi mediji, nastavna tehnologija, obrazovanje, povijest pedagogije} }
@article{article, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2023}, pages = {153-178}, keywords = {didactics, curriculum, instructional media, new media, instructional technology, education, history of pedagogy}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {29}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Media didactics: Yesterday, today, tomorrow. Anatomy of the discipline, its history and recent trends}, keyword = {didactics, curriculum, instructional media, new media, instructional technology, education, history of pedagogy} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font