Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1263326

Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave


Dubovicki, Snježana; Munjiza, Emerik
Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave // Metodički ogledi, 29 (2022), 2; 127-151 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1263326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave
(Architecture of a traditional school and its implementation into the didactic-methodical organization of teaching)

Autori
Dubovicki, Snježana ; Munjiza, Emerik

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29 (2022), 2; 127-151

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
didaktičko-metodička organizacija nastave, školska arhitektura, odgojno-obrazovna ekologija, igrališta, školski vrtovi, tradicionalna (stara) škola
(didactic-methodical organization of teaching, school architecture, educational ecology, playgrounds, school gardens, traditional (old) school)

Sažetak
U radu je istražena veza između školske arhitekture i didaktičko-metodičke organizacije nastave u uvjetima tradicionalne (stare) škole. Školska arhitektura analizirana je u području školskih zgrada (učionica i opreme) i školskog okružja (igrališta s posebnim naglaskom na školske vrtove). Tradicionalna (stara) škola u hrvatskim uvjetima vremenski je određena od uvođenja državnog javnog školstva (Opći školski red, 1774.) do tridesetih godina XX. stoljeća. Istraživanje se temelji na analizi arhivske i objavljene građe, recentne i relevantne literature te terenskog istraživanja koje je provedeno na školskom području Velike Kopanice u dva navrata (1980. i 2021. godine). U istraživanju je korištena deskriptivna i post kauzalna metoda pri čemu je utvrđena veza između školske arhitekture i didaktičko-metodičke organizacije nastave. Školske zgrade (učionice), školske klupe i oprema uz veliki broj učenika u razredu ograničili su didaktičko-metodičku organizaciju nastave unutar tradicionalne nastave (frontalna, verbalna, pasivna za učenike, asocijalna i represivna). Istovremeno, školsko okružje s posebnim naglaskom na školske vrtove otvara niz mogućnosti koje su karakteristične za pokret nove škole: grupni i individualni oblici, samorad i aktivnost učenika, socijalizacija i suradnički odnosi, povezivanje teorije s praktičnim radom. Školski vrtovi omogućavaju unošenje dijela prirode u učionice pružajući učenicima zornost, sustavno promatranje i početak intelektualne spoznaje. Školska arhitektura u direktnoj je vezi s didaktičko- metodičkom organizacijom nastave. Pitanje je kako je moguće da i u suvremenoj školskoj arhitekturi ima niz oblika karakterističnih za tradicionalnu (staru) školu?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
FOOZOS-- - Ivan Filipović - organizator hrvatskog učiteljstva i reformator hrvatskog školstva (IF – ORGUČ - REFŠK – 202325) (Dubovicki, Snježana, FOOZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Snježana Dubovicki (autor)

Avatar Url Emer Munjiza (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Dubovicki, Snježana; Munjiza, Emerik
Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave // Metodički ogledi, 29 (2022), 2; 127-151 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Dubovicki, S. & Munjiza, E. (2022) Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave. Metodički ogledi, 29 (2), 127-151.
@article{article, author = {Dubovicki, Snje\v{z}ana and Munjiza, Emerik}, year = {2022}, pages = {127-151}, keywords = {didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ka organizacija nastave, \v{s}kolska arhitektura, odgojno-obrazovna ekologija, igrali\v{s}ta, \v{s}kolski vrtovi, tradicionalna (stara) \v{s}kola}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {29}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {\v{S}kolska arhitektura tradicionalne \v{s}kole i njezina implementacija u didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ku organizaciju nastave}, keyword = {didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ka organizacija nastave, \v{s}kolska arhitektura, odgojno-obrazovna ekologija, igrali\v{s}ta, \v{s}kolski vrtovi, tradicionalna (stara) \v{s}kola} }
@article{article, author = {Dubovicki, Snje\v{z}ana and Munjiza, Emerik}, year = {2022}, pages = {127-151}, keywords = {didactic-methodical organization of teaching, school architecture, educational ecology, playgrounds, school gardens, traditional (old) school}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {29}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Architecture of a traditional school and its implementation into the didactic-methodical organization of teaching}, keyword = {didactic-methodical organization of teaching, school architecture, educational ecology, playgrounds, school gardens, traditional (old) school} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font