Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1263009

Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja


Mirosavljević, Ana
Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 225-240 doi:10.15291/ai.3470 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1263009 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja
(Teacher Professional Development within Constructivism learning Theory)

Autori
Mirosavljević, Ana

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19 (2022), 2; 225-240

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
konstruktivističko učenje ; nastava ; profesionalni razvoj ; učitelj
(constructivist learning ; professional development ; teacher ; teaching)

Sažetak
Svrha je ovog rada promišljati o profesionalnom razvoju učitelja unutar konstruktivističkog okvira. Rad doprinosi razumijevanju konstruktivističke prirode procesa učenja koji imaju važne implikacije na učitelje i njihovo razumijevanje učinkovitog načina učenja njihovih učenika. Usmjeren je najutjecajnijim teorijama učenja i konstruktivističkom pogledu na učenje te raspravlja o temeljima na kojima je postavljena konstruktivistička teorija učenja. Na taj način konstruktivizam sugerira da učitelji osmišljavaju nastavnu praksu kroz stalnu interakciju između onoga što već znaju i vjeruju te onoga što doživljavaju, konstruirajući znanje u interakciji s okolinom, pri čemu se mijenjaju i učitelji i okolina. Drugim riječima, učitelji aktivno grade znanje kroz interakcije u okruženju kao pojedinci i kao članovi grupa ili zajednica. Po sličnom principu potiču i učenike na aktivno i neovisno upravljanje svojim učenjem i obrazovanjem. Razumijevanje načina na koji učitelji uče ključno je za suštinsko i kontinuirano usavršavanje nastave u školama kao i unaprjeđenje rezultata učenja učenika. Rad naglašava pedagoške ciljeve konstruktivističkoga učenja i načela pedagoškog konstruktivizma koji obilježavaju konstruktivističku nastavu i čine ju dinamičnim procesom, ali i stvaraju učinkovito okruženje za profesionalno učenje i profesionalni razvoj učitelja. Osim toga, objašnjava načela učinkovitog podučavanja i učenja te elemente konstruktivističkog obrazovanja učitelja, a time i obilježja konstruktivističkog pristupa profesionalnom razvoju učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Ana Mirosavljević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Mirosavljević, Ana
Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 225-240 doi:10.15291/ai.3470 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Mirosavljević, A. (2022) Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja. Acta ladertina, 19 (2), 225-240 doi:10.15291/ai.3470.
@article{article, author = {Mirosavljevi\'{c}, Ana}, year = {2022}, pages = {225-240}, DOI = {10.15291/ai.3470}, keywords = {konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje, nastava, profesionalni razvoj, u\v{c}itelj}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3470}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Profesionalni razvoj u\v{c}itelja u okviru konstruktivisti\v{c}ke teorije u\v{c}enja}, keyword = {konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje, nastava, profesionalni razvoj, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Mirosavljevi\'{c}, Ana}, year = {2022}, pages = {225-240}, DOI = {10.15291/ai.3470}, keywords = {constructivist learning, professional development, teacher, teaching}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3470}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Teacher Professional Development within Constructivism learning Theory}, keyword = {constructivist learning, professional development, teacher, teaching} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font