Pregled bibliografske jedinice broj: 1263009
Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja
Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 225-240 doi:10.15291/ai.3470 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1263009 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni razvoj učitelja u okviru
konstruktivističke teorije učenja
(Teacher Professional Development within
Constructivism learning Theory)
Autori
Mirosavljević, Ana
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19
(2022), 2;
225-240
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
konstruktivističko učenje ; nastava ; profesionalni razvoj ; učitelj
(constructivist learning ; professional development ; teacher ; teaching)
Sažetak
Svrha je ovog rada promišljati o profesionalnom razvoju učitelja unutar konstruktivističkog okvira. Rad doprinosi razumijevanju konstruktivističke prirode procesa učenja koji imaju važne implikacije na učitelje i njihovo razumijevanje učinkovitog načina učenja njihovih učenika. Usmjeren je najutjecajnijim teorijama učenja i konstruktivističkom pogledu na učenje te raspravlja o temeljima na kojima je postavljena konstruktivistička teorija učenja. Na taj način konstruktivizam sugerira da učitelji osmišljavaju nastavnu praksu kroz stalnu interakciju između onoga što već znaju i vjeruju te onoga što doživljavaju, konstruirajući znanje u interakciji s okolinom, pri čemu se mijenjaju i učitelji i okolina. Drugim riječima, učitelji aktivno grade znanje kroz interakcije u okruženju kao pojedinci i kao članovi grupa ili zajednica. Po sličnom principu potiču i učenike na aktivno i neovisno upravljanje svojim učenjem i obrazovanjem. Razumijevanje načina na koji učitelji uče ključno je za suštinsko i kontinuirano usavršavanje nastave u školama kao i unaprjeđenje rezultata učenja učenika. Rad naglašava pedagoške ciljeve konstruktivističkoga učenja i načela pedagoškog konstruktivizma koji obilježavaju konstruktivističku nastavu i čine ju dinamičnim procesom, ali i stvaraju učinkovito okruženje za profesionalno učenje i profesionalni razvoj učitelja. Osim toga, objašnjava načela učinkovitog podučavanja i učenja te elemente konstruktivističkog obrazovanja učitelja, a time i obilježja konstruktivističkog pristupa profesionalnom razvoju učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu
Profili:
Ana Mirosavljević
(autor)