Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1262978

Hrvatsko jezično planiranje kao model za očuvanje višejezičnosti u europskoj znanosti?


Grčević, Mario
Hrvatsko jezično planiranje kao model za očuvanje višejezičnosti u europskoj znanosti? // Višejezičnost u školama i znanosti - budući europski model za obrazovne sustave u jugoistočnoj Europi? - Mehrsprachigkeit in Schule und Wissenschaft – ein europäisches Zukunftsmodell für die Bildungssysteme in Südosteuropa? Dvodnevna međunarodna konferencija. Fakultet hrvatskih studija, Goethe Institut. Zagreb
Zagreb, Hrvatska, 2023. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1262978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatsko jezično planiranje kao model za očuvanje višejezičnosti u europskoj znanosti?
(Croatian language planning as a model for preserving multilingualism in European science?)

Autori
Grčević, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Višejezičnost u školama i znanosti - budući europski model za obrazovne sustave u jugoistočnoj Europi? - Mehrsprachigkeit in Schule und Wissenschaft – ein europäisches Zukunftsmodell für die Bildungssysteme in Südosteuropa? Dvodnevna međunarodna konferencija. Fakultet hrvatskih studija, Goethe Institut. Zagreb

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.03.2023. - 18.03.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Hrvatsko jezično planiranje kao model za očuvanje višejezičnosti u europskoj znanosti?
(Croatian language planning as a model for preserving multilingualism in European science?)

Sažetak
U Hrvatskoj su napredovanja na znanstvenim i znanstveno-nastavnim radnim mjestima definirana „Pravilnikom o uvjetima za izbor u znanstvena zvanja“. On propisuje da znanstvenik u društvenim znanostima pri napredovanju „mora imati najmanje jedan znanstveni rad objavljen na hrvatskom standardnom jeziku“. U humanističkim znanostima to se iskazuje bodovima koji se dodjeljuju radovima pa se propisuje da najmanje 25% potrebnih bodova mora biti ostvareno na hrvatskom standardnom jeziku, a najmanje 20% bodova na „jednom od svjetskih jezika ili jezika relevantnih za određenu struku.“ Za prirodne znanosti, biomedicinu i zdravstvo, tehničke znanosti i biotehničke znanosti takvih jezičnih ograničenja u Pravilniku nema. U listopadu 2022. godine donesen je „Zakon o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti“ koji najavljuje donošenje novih „Nacionalnih kriterija za izbor na znanstveno-nastavno, umjetničko-nastavno, znanstveno i nastavno radno mjesto na sveučilištu i znanstvenom institutu“. Očekujemo da će se s novim „Nacionalnim kriterijima“ za sva znanstvena područja uvesti obveza publiciranja na hrvatskom i na stranom jeziku, čime bi se pojačala višejezičnost i ujedno zaustavio trend gubljenja hrvatskoga jezika kao jezika znanosti. Važan poticaj u tom smjeru predstavlja i najnovija inicijativa Matice hrvatske, najstarije hrvatske kulturne institucije, koja predlaže da se u Hrvatskom saboru usvoji „Zakon o hrvatskom jeziku“. Matica hrvatska taj je nacrt zakona napisala radi zaštite hrvatskoga jezika u službenoj i javnoj uporabi u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kroatologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mario Grčević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Grčević, Mario
Hrvatsko jezično planiranje kao model za očuvanje višejezičnosti u europskoj znanosti? // Višejezičnost u školama i znanosti - budući europski model za obrazovne sustave u jugoistočnoj Europi? - Mehrsprachigkeit in Schule und Wissenschaft – ein europäisches Zukunftsmodell für die Bildungssysteme in Südosteuropa? Dvodnevna međunarodna konferencija. Fakultet hrvatskih studija, Goethe Institut. Zagreb
Zagreb, Hrvatska, 2023. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Grčević, M. (2023) Hrvatsko jezično planiranje kao model za očuvanje višejezičnosti u europskoj znanosti?. U: Višejezičnost u školama i znanosti - budući europski model za obrazovne sustave u jugoistočnoj Europi? - Mehrsprachigkeit in Schule und Wissenschaft – ein europäisches Zukunftsmodell für die Bildungssysteme in Südosteuropa? Dvodnevna međunarodna konferencija. Fakultet hrvatskih studija, Goethe Institut. Zagreb.
@article{article, author = {Gr\v{c}evi\'{c}, Mario}, year = {2023}, keywords = {Hrvatsko jezi\v{c}no planiranje kao model za o\v{c}uvanje vi\v{s}ejezi\v{c}nosti u europskoj znanosti?}, title = {Hrvatsko jezi\v{c}no planiranje kao model za o\v{c}uvanje vi\v{s}ejezi\v{c}nosti u europskoj znanosti?}, keyword = {Hrvatsko jezi\v{c}no planiranje kao model za o\v{c}uvanje vi\v{s}ejezi\v{c}nosti u europskoj znanosti?}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gr\v{c}evi\'{c}, Mario}, year = {2023}, keywords = {Croatian language planning as a model for preserving multilingualism in European science?}, title = {Croatian language planning as a model for preserving multilingualism in European science?}, keyword = {Croatian language planning as a model for preserving multilingualism in European science?}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font