Pregled bibliografske jedinice broj: 1262895
Verbotonalni model rehabilitacije i odgoja i obrazovanja učenika oštećena sluha i/ili govora s posebnim osvrtom na rad u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG, Zagreb
Verbotonalni model rehabilitacije i odgoja i obrazovanja učenika oštećena sluha i/ili govora s posebnim osvrtom na rad u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG, Zagreb // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 265-279 doi:10.15291/ai.4103 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1262895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalni model rehabilitacije i odgoja i
obrazovanja učenika oštećena sluha i/ili govora s
posebnim osvrtom na rad u Osnovnoj školi
Poliklinike SUVAG, Zagreb
(Verbotonal Model of Rehabilitation and Education
of Students with Impaired Hearing and/or Speech
with Special Review of the Work in the SUVAG
Polyclinic Elementary School, Zagreb)
Autori
Bakota, Koraljka ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Bilonić MIlošević, Silvana
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19
(2022), 2;
265-279
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
verbotonalni model odgoja i obrazovanja, verbotonalna rehabilitacija slušanja i govora, učenici oštećena sluha i/ili govora
(verbotonal model of education, verbotonal rehabilitation of hearing and speech, hearing and / or speech impaired students)
Sažetak
Verbotonalna metoda, koja se provodi kao bazična metoda rada u rehabilitacijskim i odgojno- obrazovnim postupcima u Poliklinici SUVAG, temelji se na strukturalističkom pristupu govornoj komunikaciji. Primjenjuje se u radu s osobama oštećena sluha ili osobama s govorno-jezičnim ili pak komunikacijskim poremećajima. Načela verbotonalne metode utkana su u sve rehabilitacijske i metodičke postupke koji se provode u Poliklinici SUVAG, pa tako i u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG, o čijim se posebnim uvjetima školovanja govori u radu. Slušanje je baza govora i jezika, a time i komunikacije. U Službi za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi i u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG logopedi, audiorehabilitatori i verbotonalni stručnjaci provode rehabilitaciju slušanja i govora po verbotobalnoj metodi akademika Petra Guberine. Specifični rehabilitacijski i obrazovni verbotonalni postupci provode se uz uporabu verbotonalnih elektroakustičkih aparata i specijalizirane opreme. U kompleksnoj rehabilitaciji unutar koje je i Osnovna škola, provode se posebni verbotonalni postupci kao što su stimulacije pokretom i glazbene stimulacije (fonetska ritmika). Učenici viših razreda imaju izborne predmete Kulturu govora i Vizualnu i medijsku kulturu kojima se potiče govorno-jezični razvoj i komunikacija. Poštujući načela verbotonalne metode koja podrazumijevaju djecu i učenike kao aktivne sudionike svih procesa vođenih od verbotonalnih stručnjaka raznih profila, osigurava se profesionalnost i uspješnost rehabilitacije i nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Academic Search Complete
- Academic Search Premier
- Academic Search Alumni Edition
- EBSCO Academic Search Premier