Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1262893

Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene


Filipov, Mia; Liščić, Dinka
Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 187-204 doi:10.15291/ai.4104 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1262893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene
(Collective Teacher Efficacy in School Culture Focused on Educational Change)

Autori
Filipov, Mia ; Liščić, Dinka

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19 (2022), 2; 187-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
suradnička istraživanja učitelja ; stručno usavršavanje učitelja ; vođenje odgojno-obrazovnih promjena ; zajednice učenja
(educational change leadership ; collaborative teacher research ; professional learning communities ; teacher professional development)

Sažetak
Primarna je funkcija škole odgoj i obrazovanje učenika, stoga odgojno-obrazovne promjene u kulturi škole trebaju biti usmjerene prema tom cilju. S obzirom na to da kratkotrajno i nedovoljno obuhvatno stručno usavršavanje odgojno- obrazovnih djelatnika ne dovodi do dubinskih odgojno-obrazovnih promjena, a ponajprije do poboljšanja nastavne prakse i do boljeg učenja učenika, nužno ih je osnažiti na pokretanje bitnih promjena u kulturi vlastite ustanove. Pritom se kao ključan pojam ističe kolektivna učiteljska učinkovitost, dominantan čimbenik u pospješivanju učeničkih postignuća. Taj pojam naglašava važnost stvaranja kohezivnih zajednica praktičara konstantno usmjerenih vlastitom profesionalnom razvoju i unaprjeđenju vlastite nastave, a time i učeničkog učenja. U radu se prvotno teorijski razmatraju pojmovi kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene te uloga kolektivne učitelj-ske učinkovitosti u takvoj kulturi. Ti se pojmovi potom raslojavaju na tri stavke koje su važne za razvoj kulture škole usmjerene na promjene: profesionalne zajednice učenja, suradnička istraživanja učitelja i vođenje odgojno-obrazovnih promjena u kulturi škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mia Filipov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Filipov, Mia; Liščić, Dinka
Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 187-204 doi:10.15291/ai.4104 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Filipov, M. & Liščić, D. (2022) Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene. Acta ladertina, 19 (2), 187-204 doi:10.15291/ai.4104.
@article{article, author = {Filipov, Mia and Li\v{s}\v{c}i\'{c}, Dinka}, year = {2022}, pages = {187-204}, DOI = {10.15291/ai.4104}, keywords = {suradni\v{c}ka istra\v{z}ivanja u\v{c}itelja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, vo\djenje odgojno-obrazovnih promjena, zajednice u\v{c}enja}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.4104}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Kolektivna u\v{c}iteljska u\v{c}inkovitost kao odlika kulture \v{s}kole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene}, keyword = {suradni\v{c}ka istra\v{z}ivanja u\v{c}itelja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, vo\djenje odgojno-obrazovnih promjena, zajednice u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Filipov, Mia and Li\v{s}\v{c}i\'{c}, Dinka}, year = {2022}, pages = {187-204}, DOI = {10.15291/ai.4104}, keywords = {educational change leadership, collaborative teacher research, professional learning communities, teacher professional development}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.4104}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Collective Teacher Efficacy in School Culture Focused on Educational Change}, keyword = {educational change leadership, collaborative teacher research, professional learning communities, teacher professional development} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font