Pregled bibliografske jedinice broj: 1262893
Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene
Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene // Acta ladertina, 19 (2022), 2; 187-204 doi:10.15291/ai.4104 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1262893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika
kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne
promjene
(Collective Teacher Efficacy in School Culture
Focused on Educational Change)
Autori
Filipov, Mia ; Liščić, Dinka
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19
(2022), 2;
187-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
suradnička istraživanja učitelja ; stručno usavršavanje učitelja ; vođenje odgojno-obrazovnih promjena ; zajednice učenja
(educational change leadership ; collaborative teacher research ; professional learning communities ; teacher professional development)
Sažetak
Primarna je funkcija škole odgoj i obrazovanje učenika, stoga odgojno-obrazovne promjene u kulturi škole trebaju biti usmjerene prema tom cilju. S obzirom na to da kratkotrajno i nedovoljno obuhvatno stručno usavršavanje odgojno- obrazovnih djelatnika ne dovodi do dubinskih odgojno-obrazovnih promjena, a ponajprije do poboljšanja nastavne prakse i do boljeg učenja učenika, nužno ih je osnažiti na pokretanje bitnih promjena u kulturi vlastite ustanove. Pritom se kao ključan pojam ističe kolektivna učiteljska učinkovitost, dominantan čimbenik u pospješivanju učeničkih postignuća. Taj pojam naglašava važnost stvaranja kohezivnih zajednica praktičara konstantno usmjerenih vlastitom profesionalnom razvoju i unaprjeđenju vlastite nastave, a time i učeničkog učenja. U radu se prvotno teorijski razmatraju pojmovi kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene te uloga kolektivne učitelj-ske učinkovitosti u takvoj kulturi. Ti se pojmovi potom raslojavaju na tri stavke koje su važne za razvoj kulture škole usmjerene na promjene: profesionalne zajednice učenja, suradnička istraživanja učitelja i vođenje odgojno-obrazovnih promjena u kulturi škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Mia Filipov
(autor)