Pregled bibliografske jedinice broj: 1262882
Oživljena povijest i utjecaj turističke manifestacije Gusarska bitka na prepoznatljivost turističke destinacije Omiš
Oživljena povijest i utjecaj turističke manifestacije Gusarska bitka na prepoznatljivost turističke destinacije Omiš, 2023., diplomski rad, diplomski, Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb
CROSBI ID: 1262882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oživljena povijest i utjecaj turističke
manifestacije Gusarska bitka na prepoznatljivost
turističke destinacije Omiš
(The historical reenactment and the influence of
the tourism event Pirate Battle Omiš on
recognizability of Omiš as a Tourist destination)
Autori
Lukinović, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Visoka poslovna škola Libertas
Mjesto
Zagreb
Datum
20.03
Godina
2023
Stranica
84
Mentor
Carev, Danijel
Ključne riječi
oživljena povijest, uprizorenja, gusarska bitka, Omiš
(living history, historical reenactment, pirate battle, Omiš)
Sažetak
Pričanje priča je vještina koja je očuvala mnoge događaje i sjećanja te je doprinijela izradi povijesnih zapisa. Mnogi običaji i navike su se pričom prenosile s generacije na generaciju. Ova vještina jednako je važna i danas a koji se kao koncept pojavljuje u nizu djelatnosti u turizmu poznatijih kao elemente pripovijedanja (eng. storytellinga) koji predstavljaju sinonim za oživljenu povijest odnosno aktivnosti povijesnog uprizorenja. Postoji niz sinonima koji opisuju tu vještinu i koriste se za prezentaciju kulturno- povijesne baštine destinacije. Koncept pričanja priče nekog povijesnog događaja ili prezentacije kulture može imati više dimenzija i biti promatran u širem ili užem smislu. To znači da postoji više vrsta oživljene povijesti. Bez obzira na to sve one imaju istu svrhu, a to je prezentirati destinaciju, učini ti ju prepoznatljivom i doprinijeti kreaciji doživljaja destinacije i samog iskustva u istoj. Koncept uprizorenja kulturno povijesne baštine prije svega ali i ostalih turističkih proizvoda kroz, preciznije rečeno, koncept pričanja priče multidimenzionalan je koncept turističkog proizvoda koji se može stoga promatrati i kao distribucijski kanal ali i marketinški alat. Može se istaći kako je koncept oživljene povijesti kroz pripovijedanje priča ili drugih tehnika budućnost turizma kao koncept koji se temelji na načelima održivog turizma. Njegovim razvojem destinacije se rješavaju posljedica masovnog turizma te dolazi do izražaja ono što svaku destinaciju čini jedinstvenom uz mogućnosti razvoja dodatnih autohtonih turističkih proizvoda. Uprizorenje Gusarske bitke je uprizorenje koje je grad Omiš učinilo prepoznatljivim i koji je implementacijom ukazao na niz mogućnosti upravljanja turizmom destinacije, definiranjem strategije smanjenja sezonalnosti turističke potražnje ali i razvoja novih proizvoda. Novi trendovi i potrebe turista za interaktivnošću te participiranjem izazovi su koji se nameću pred ovaj koncept, a nove tehnologije niz prilika koje treba implementacijom iskoristiti za razvoj ovog koncepta turizma. Istraživanje je također ukazalo da kod turista postoji izražen interes za ovakvim atrakcijama te da iste omogućuju poseban doživljaj destinacije. Iako se grad Omiš istakao po organizaciji ovakve atrakcije prostora za unapređenje ima posebno s aspekta promocije, upravljanja potražnjom i razvojem dodatnih turističkih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija