Pregled bibliografske jedinice broj: 1262779
Multimodalna analiza članaka koji promoviraju čitanje na hrvatskim internetskim portalima u svjetlu Godine čitanja
Multimodalna analiza članaka koji promoviraju čitanje na hrvatskim internetskim portalima u svjetlu Godine čitanja // Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 125-125 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1262779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimodalna analiza članaka koji promoviraju
čitanje na
hrvatskim internetskim portalima u svjetlu Godine
čitanja
(Multimodal Analysis of Articles Promoting Reading on
Croatian Internet Portals in the Year of Reading)
Autori
Mravunac, Damir ; Haramina, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 125-125
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski internetski portali, promoviranje čitanja, multimodalna analiza, socijalna semiotika
(croatian internet portals, promoting reading, multimodal analysis, social semiotics)
Sažetak
Interesi i navike izraženi stajalištem i odnosom prema čitanju čine se važnijim od nekih drugih čimbenika koji utječu na kulturu pismenosti i čitanja (primjerice socioekonomskog statusa). Istovremeno prema istraživanju PIRLS-a (2011), koje procjenjuje čitateljske kompetencije desetogodišnjaka, kada je riječ o odnosu prema čitanju, Hrvatska se našla na pretposljednjem mjestu. Razvoj stajališta, interesa i navika vezanih uz čitanje dugotrajan je proces koji ne ovisi samo o pojedincu nego i o nizu okolinskih čimbenika koji utječu na čitalačku kulturu pojedinca i društva poput, primjerice, medija. Stoga se u okviru strateških ciljeva koje predviđa Nacionalna strategija poticanja čitanja (2017) kao specifičan cilj postavlja i uspostavljanje sustava za distribuciju informacija za ostvarenje kojega je kao jedna od mjera predviđeno senzibilizirati medije za važnost čitanja i aktivnosti koje potiču čitanje. Očekivano je da će porast broja priloga o čitanju i važnosti čitanja u javnim medijima pozitivno utjecati na razvoj stajališta, interesa, a onda i navika vezanih uz čitanje. Pretpostavljajući da će porasti broj priloga o čitanju i važnosti čitanja u Godini čitanja, zanima nas analizirati odabrane članke na hrvatskim internetskim portalima koji o tome pišu. Naime, prema Reutersovom istraživanju (2017. – 2021.) ljudi se većinom informiraju iz digitalnih medija pa smo za potrebe istraživanja uzeli u obzir popularnost određenih portala. Stoga će uzorak članaka koje ćemo analizirati biti odabran iz baze tih portala. U proučavanju odnosno u samoj analizi medijskih sadržaja odabrali smo kvalitativni pristup istraživanju, a kao teorijsko-metodološki okvir odabrali smo multimodalnu analizu iz perspektive socijalne semiotike. U našem istraživanju multimodalna analiza pretpostavlja ravnopravno proučavanje različitih modaliteta (poput teksta, slike, videa) koje prepoznajemo u odabranim člancima. Kontrastiranjem teksta i njegova sadržaja s ostalim elementima koje pronalazimo na internetskim portalima cilj je doći do boljeg razumijevanja načina oblikovanja i potencijalnog interesa (kako ga tumači pristup multimodalne analize) takvog načina oblikovanja u odabranim člancima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb