Pregled bibliografske jedinice broj: 1262480
Profesionalna dobrobit srednjoškolskih nastavnika kroz školsku godinu
Profesionalna dobrobit srednjoškolskih nastavnika kroz školsku godinu // 1. konferencija školskih psihologa: Knjiga sažetaka / Lauri Korajlija, Anita ; Pavlin-Bernardić, Nina (ur.).
Zagreb, 2023. str. 55-55 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1262480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalna dobrobit srednjoškolskih nastavnika
kroz školsku godinu
(Professional well-being of high-school teachers
through the school year)
Autori
Balaž, Barbara ; Burić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. konferencija školskih psihologa: Knjiga sažetaka
/ Lauri Korajlija, Anita ; Pavlin-Bernardić, Nina - Zagreb, 2023, 55-55
Skup
1. konferencija školskih psihologa: Horizonti snage
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.03.2023. - 04.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školska godina ; nastavnici ; zadovoljstvo poslom ; emocionalna iscrpljenost
(school year ; teachers ; job satisfaction ; emotional exhaustion)
Sažetak
Jedna školska godina dinamičan je period u kojem se izmjenjuju zahtjevi različitog intenziteta. Od nastavnika se pritom očekuje da jednako spremno odgovaraju na njih u početku, kao i na kraju školske godine, kada je iza njih dugotrajan period opterećenosti poslom. S obzirom na navedeno, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti postoje li razlike u profesionalnoj dobrobiti nastavnika kroz jednu školsku godinu. U istraživanju je sudjelovalo 1141 nastavnika iz 73 srednje škole s područja cijele Republike Hrvatske. Nastavnici su upitnik popunjavali online putem u četiri navrata tijekom školske godine 2021./2022. Točnije, svoje procjene navodili su u listopadu i prosincu 2021. te u ožujku i svibnju/lipnju 2022. Kao indikatore profesionalne dobrobiti uključili smo zadovoljstvo poslom i emocionalnu iscrpljenost nastavnika. Dobiveni rezultati su pokazali kako su nastavnici u prosjeku zadovoljni svojim poslom, a svoju emocionalnu iscrpljenost procjenjuju niskom kroz cijelu školsku godinu. Kako bismo utvrdili postoje li razlike u navedenim procjenama kroz vrijeme, provedena je ANOVA na ponovljenim mjerenjima. Rezultati su pokazali da postoje razlike u zadovoljstvu poslom i emocionalnoj iscrpljenosti nastavnika kroz školsku godinu. Dobiveni nalazi interpretirani su u okviru različitih radnih zahtjeva kroz navedeni period te stabilnosti mjerenih indikatora kroz vrijeme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-5472 - Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika: dinamička perspektiva (TEPEPDYN) (Burić, Irena, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb