Pregled bibliografske jedinice broj: 1262351
Definiranje sadržaja kolegija za obrazovanje odgajatelja – integracija vještina algoritamskog razmišljanja
Definiranje sadržaja kolegija za obrazovanje odgajatelja – integracija vještina algoritamskog razmišljanja // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2022), 1; 197-222 doi:10.53577/oot.5.1.10 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1262351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Definiranje sadržaja kolegija za obrazovanje
odgajatelja – integracija vještina algoritamskog
razmišljanja
(Specifying the Content of Teaching Course for
Educators - Integration of Algorithmic Thinking
Skills)
Autori
Mezak, Jasminka
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5
(2022), 1;
197-222
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
algoritamsko razmišljanje, predmetni kurikulum, rješavanje problema, rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(algorithmic thinking ; subject curriculum ; problem solving ; early and preschool education)
Sažetak
Algoritamsko razmišljanje koristi sposobnost razmišljanja na način da se problem koji se rješava tumači kao niz jednostavnih i malih zadataka koji će dovesti do rješenja. Algoritam je skup jednostavnih uputa koje vode do rješenja zadatka. Upute bi trebale jednostavne, tako da svatko prema tim uputama može riješiti zadani problem. Vještine algoritamskog razmišljanja nisu isključivo povezane s programiranjem i računalima, nego se mogu primijeniti pri rješavanju problema u svim područjima djelatnosti. Prije svega, potrebno je razumjeti problem, procijeniti način kako ga riješiti, odabrati strategiju, razbiti problem na manje dijelove i rješavati ih korak po korak. Na taj način algoritamsko razmišljanje može se koristiti i podučavati u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju svaki put kada se djeca susreću s novim problemom ili situacijom. Uloga je odgajatelja usmjeriti djecu da sama razumiju, procijene i prepoznaju problem te im pomoći u koracima pri rješavanju problema. Projekt ALGOLITTLE, sufinanciran programom Erasmus+, bavi se integracijom vještina algoritamskog razmišljanja u predškolsku praksu pomoću aktivnosti temeljenih na igri. U radu su opisane aktivnosti i spoznaje do kojih se došlo tijekom rada na projektu s ciljem izrade i provedbe kurikuluma nastavnog predmeta za studente preddiplomskog studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u svim zemljama partnerima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--2020-1-TR01-KA203-092333 - Vještine algoritamskog razmišljanja učenjem kroz igru za programersku pismenost budućih naraštaja (ALGOLITTLE) (Mezak, Jasminka) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Jasminka Mezak
(autor)