Pregled bibliografske jedinice broj: 1262275
Osnaživanje socijalne kompetencije djeteta kroz igru u razdoblju srednjeg djetinjstva
Osnaživanje socijalne kompetencije djeteta kroz igru u razdoblju srednjeg djetinjstva // Nova promišljanja o djetinjstvu / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 151-162 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1262275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnaživanje socijalne kompetencije djeteta kroz igru
u razdoblju srednjeg djetinjstva
(Empowering children's social competence through play
in the period of middle childhood)
Autori
Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 151-162
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
igra ; socijalne kompetencije ; srednje djetinjstvo ; škola ; vršnjaci
(play ; social competences ; middle childhood ; school ; peers)
Sažetak
Igra zauzima značajnu ulogu u rastu i razvoju djeteta. To je najomiljenija dječja aktivnost. Dijete i igra se međusobno nadopunjavaju i nadograđuju – dijete osmišljava i gradi igre, a igre istovremeno izgrađuju dijete. Igra potiče cjelokupan dječji razvoj, no osobito je važna u poticanju i razvoju dječjih socijalnih kompetencija. U razdoblju ranog djetinjstva, kroz igru, ostvaruju se prvi kontakti s vršnjacima koji predstavljaju male, ali vrlo važne korake u dugotrajnom procesu socijalizacije. Kako dijete raste, druženje i igra s vršnjacima postaju sve važniji i kompleksniji. Igra se pretvara u poligon na kojem se uči uspostaviti i održavati prijateljstvo, uvažavati drugoga, surađivati, biti tolerantan, saslušati drugoga, prilagoditi se. Prisutna je u svim razvojnim razdobljima, ali se javlja u drugačijim oblicima. Odrastanjem djeteta mijenja se i repertoar njegovih igara. Igre u svakom razvojnom razdoblju imaju drugačiju funkciju i ulogu. U razdoblju srednjeg djetinjstva kroz igru usvajaju se prosocijalni oblici ponašanja. Ona dodatno osnažuje dječje već stečene socijalne kompetencije. Socijalno kompetentno dijete uspješnije će funkcionirati u obiteljskom, školskom i vršnjačkom okruženju, a i kasnije u svijetu odraslih. Cilj rada je ukazati na važnost igre u razvoju i osnaživanju socijalnih kompetencija u razdoblju srednjeg djetinjstva. Osobna i socijalna kompetencija te kompetencija učenja kako učiti (Personal, social and learning to learn competence) jedna je od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje koja je usmjerena osnaživanju svakog pojedinca za konstruktivnu suradnju s drugima, suosjećanje, nenasilno rješavanje sukoba i život orijentiran na budućnost. Kroz igru djeca imaju priliku razviti sve navedene kvalitete. Međutim, školski kontekst nerijetko ne prepoznaje igru kao važnu aktivnost djeteta koja mu omogućava razvoj socijalnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb