Pregled bibliografske jedinice broj: 1262232
Obrazovanje i samoobrazovanje kao perpetuum mobile i njegov vrhunski rezultat
Obrazovanje i samoobrazovanje kao perpetuum mobile i njegov vrhunski rezultat // 16. Međunarodna naučna konferencija Promena paradigme u obrazovanju i nauci Zbornik radova / Ivanović, Josip ; Fehér, Viktor ; Kalmár, Laura ; Raffai, Judit (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2022. str. 129-138 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1262232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje i samoobrazovanje kao perpetuum mobile i
njegov vrhunski rezultat
(Education and self-education as a perpetuum mobile
and its highest achievement)
Autori
Marinić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
16. Međunarodna naučna konferencija Promena paradigme u obrazovanju i nauci Zbornik radova
/ Ivanović, Josip ; Fehér, Viktor ; Kalmár, Laura ; Raffai, Judit - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2022, 129-138
ISBN
978-86-81960-19-6
Skup
16. međunarodna znanstvena konferencija ; 11. međunarodna metodička konferencija ; 9. konferencija „IKT u obrazovanju” Promena paradigme u obrazovanju i nauci
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2022. - 04.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje, samoobrazovanje, konstanta znanja, tradicija kao jedina garancija promjene
(education, self-education, the knowledge constant, tradition as the only guarantee of change)
Sažetak
U radu se tematizira odnos prema obrazovanju kao jednom od konstitutivnih načina formiranja ljudske jedinke. Navode se primjeri iz povijesti, te se analiziraju metafore obrazovanja iz kojih se može zaključiti da je obrazovanje, odnosno samoobrazovanje kao vrhunski rezultat suvisloga obrazovanja, nešto što se po unutarnjoj logici u stanju mijenjati s izazovima vremena. Primjer za to je protekla pandemija, čije je paradokse i posve nove situacije (npr. prekid direktnog kontakta između nastavnika i učenika) obrazovanje uspješno premostilo. U nastavku rada se s idejom obrazovanja i samoobrazovanja povezuju motivi i metafore romana „Utvrda“ Antoinea de Saint- Exupérya. Interakcija ovih dvaju procesa i njihov istinski identitet pokazuju da proces uspješno pokrenutog obrazovanja postaje svojevrsni perpetuum mobile, kao u Exupéryevom romanu o kralju koji ulaže sve svoje snage u edukaciju svoga naroda. Smisao obrazovanja objašnjava se kroz ideje ovog pisca koji je inzistirao na kondicioniranju, smatrajući samoodgoj krunom odgoja i obrazovanja. U radu se zaključuje da je malo toga potrebno poput obrazovanja, kao i da se za održivost obrazovanja nije potrebno bojati, ako ono bude izvedeno u skladu s idejama koje ga nose od samih početaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivana Marinić
(autor)