Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1262117

Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave


Sabo Junger, Mateja; Lipovec, Alenka
Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 2; 539-568 doi:10.15516/cje.v24i2.4451 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1262117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave
(What Is and What Is Not Mathematical Modelling in Primary School: Opinions of Slovenian and Croatian Primary School Teachers)

Autori
Sabo Junger, Mateja ; Lipovec, Alenka

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24 (2022), 2; 539-568

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
matematika ; matematički modeli ; međudržavna usporedba ; obrazovanje učitelja ; osnovna škola.
(cross-country comparison ; mathematical models ; mathematics ; teacher education ; primary school.)

Sažetak
Svakodnevno se susrećemo s raznim preprekama i zadatcima koje svjesno ili nesvjesno rješavamo uz pomoć matematike. Matematičko modeliranje u nastavi važan je interaktivan proces u kojem se učenici upoznavaju s problemima iz stvarnoga svijeta i svojega okruženja. Čitavo obrazovanje polako teži boljem obrazovanju učenika o temi rješavanja problema, uključujući matematičko modeliranje, ali to još nije praksa u nižim razredima osnovnih škola. Naše istraživanje opisuje što je zapravo matematičko modeliranje u osnovnoj školi te njegove prednosti i poteškoće, sa stajališta učitelja razredne nastave. Istraživanje je provedeno na 1000 učitelja razredne nastave iz Hrvatske i Slovenije. Rezultati istraživanja ne pokazuju gotovo nikakve razlike prema zemlji podrijetla, iako smo ih očekivali budući da je Slovenija prethodno uvela matematičko modeliranje u svoje kurikule. Rezultati također ukazuju na to da su učitelji prilično neobrazovani po pitanju matematičkoga modeliranja i poteškoća koje bi mogle nastati njegovim uvođenjem u učionice. Također se može izvijestiti da su učitelji željni i spremni za obrazovanje o navedenoj temi te u većini pokazuju interes za dodatno, prijeko potrebno, obrazovanje o matematičkom modeliranju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mateja Sabo Junger (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Sabo Junger, Mateja; Lipovec, Alenka
Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 2; 539-568 doi:10.15516/cje.v24i2.4451 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Sabo Junger, M. & Lipovec, A. (2022) Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2), 539-568 doi:10.15516/cje.v24i2.4451.
@article{article, author = {Sabo Junger, Mateja and Lipovec, Alenka}, year = {2022}, pages = {539-568}, DOI = {10.15516/cje.v24i2.4451}, keywords = {matematika, matemati\v{c}ki modeli, me\djudr\v{z}avna usporedba, obrazovanje u\v{c}itelja, osnovna \v{s}kola.}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v24i2.4451}, volume = {24}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {\v{S}to jest, a \v{s}to nije matemati\v{c}ko modeliranje u razrednoj nastavi: mi\v{s}ljenja slovenskih i hrvatskih u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {matematika, matemati\v{c}ki modeli, me\djudr\v{z}avna usporedba, obrazovanje u\v{c}itelja, osnovna \v{s}kola.} }
@article{article, author = {Sabo Junger, Mateja and Lipovec, Alenka}, year = {2022}, pages = {539-568}, DOI = {10.15516/cje.v24i2.4451}, keywords = {cross-country comparison, mathematical models, mathematics, teacher education, primary school.}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v24i2.4451}, volume = {24}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {What Is and What Is Not Mathematical Modelling in Primary School: Opinions of Slovenian and Croatian Primary School Teachers}, keyword = {cross-country comparison, mathematical models, mathematics, teacher education, primary school.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font