Pregled bibliografske jedinice broj: 1262117
Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave
Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 2; 539-568 doi:10.15516/cje.v24i2.4451 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1262117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što jest, a što nije matematičko
modeliranje u razrednoj nastavi:
mišljenja slovenskih i hrvatskih
učitelja razredne nastave
(What Is and What Is Not
Mathematical Modelling in
Primary School: Opinions of
Slovenian and Croatian Primary School Teachers)
Autori
Sabo Junger, Mateja ; Lipovec, Alenka
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24
(2022), 2;
539-568
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
matematika ; matematički modeli ; međudržavna usporedba ; obrazovanje učitelja ; osnovna škola.
(cross-country comparison ; mathematical models ; mathematics ; teacher education ; primary school.)
Sažetak
Svakodnevno se susrećemo s raznim preprekama i zadatcima koje svjesno ili nesvjesno rješavamo uz pomoć matematike. Matematičko modeliranje u nastavi važan je interaktivan proces u kojem se učenici upoznavaju s problemima iz stvarnoga svijeta i svojega okruženja. Čitavo obrazovanje polako teži boljem obrazovanju učenika o temi rješavanja problema, uključujući matematičko modeliranje, ali to još nije praksa u nižim razredima osnovnih škola. Naše istraživanje opisuje što je zapravo matematičko modeliranje u osnovnoj školi te njegove prednosti i poteškoće, sa stajališta učitelja razredne nastave. Istraživanje je provedeno na 1000 učitelja razredne nastave iz Hrvatske i Slovenije. Rezultati istraživanja ne pokazuju gotovo nikakve razlike prema zemlji podrijetla, iako smo ih očekivali budući da je Slovenija prethodno uvela matematičko modeliranje u svoje kurikule. Rezultati također ukazuju na to da su učitelji prilično neobrazovani po pitanju matematičkoga modeliranja i poteškoća koje bi mogle nastati njegovim uvođenjem u učionice. Također se može izvijestiti da su učitelji željni i spremni za obrazovanje o navedenoj temi te u većini pokazuju interes za dodatno, prijeko potrebno, obrazovanje o matematičkom modeliranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus