Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1262056

I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu


Turković Čakalić , Ivana; Sabo , Nikolina; Blažević, Matea; Martinović, Ana; Galir Balkić , Anita
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu // Educatio biologiae, (2022), 8; 32-41 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1262056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu
(Alive without a head? – an example of research learning for elementary and secondary schools)

Autori
Turković Čakalić , Ivana ; Sabo , Nikolina ; Blažević, Matea ; Martinović, Ana ; Galir Balkić , Anita

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) (2022), 8; 32-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
aktivno učenje ; prirodoznanstveni pristup ; terenska nastava ; virnjak ; regeneracija ; neoblasti
(active learning ; natural science approach ; field classes ; Turbellaria ; regeneration ; neoblasts)

Sažetak
Istraživački pristup u prirodoslovnim predmetima omogućuje razvoj istraživačkih vještina učenika, potiče njihovu želju za učenjem, ali i pobuđuje interes za znanost. Učenici samostalno pristupaju rješavanju problema i stvaraju nove ideje i rješenja. Aktivno sudjeluju u svim istraživačkim procesima od postavljanja ciljeva rada, formuliranja istraživačkog pitanja, prikupljanja rezultata i izvođenja zaključaka. Ovakav način učenja, često u obliku izvanučioničke nastave, pridonosi i lakšem usvajanju nastavnog sadržaja i složenih tematskih cjelina te učenik upoznaje prirodni okoliš, razvija ekološku svijest i vježba snalaženje u prirodi. Primjenom aktivnog poučavanja nastavniku je olakšana korelacija nastavnog sadržaja Biologije sa sadržajem ostalih prirodoslovnih predmeta što pridonosi boljem razumijevanju naučenog. U ovom radu predloženo je istraživanje anatomije, morfologije i ekologije virnjaka s naglaskom na njihovu sposobnost regeneracije kako bi učenici shvatili proces regeneracije oštećenih dijelova tijela kao i uporabu virnjaka kao modela u različitim istraživanjima. Sadržaj ovog rada poslužit će nastavnicima osnovnih i srednjih škola. Samostalnim iskustvenim i istraživačkim učenjem, primjenom metoda suradničkog učenja ili odabirom projektnog učenja, na kreativan se način mogu ostvariti ishodi unutar makrokoncepta prirodoznanstveni pristup u integraciji s ostalim ishodima učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju


Citiraj ovu publikaciju:

Turković Čakalić , Ivana; Sabo , Nikolina; Blažević, Matea; Martinović, Ana; Galir Balkić , Anita
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu // Educatio biologiae, (2022), 8; 32-41 (domaća recenzija, članak, stručni)
Turković Čakalić , I., Sabo , N., Blažević, M., Martinović, A. & Galir Balkić , A. (2022) I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu. Educatio biologiae, (8), 32-41.
@article{article, author = {Turkovi\'{c} \v{C}akali\'{c}, Ivana and Sabo, Nikolina and Bla\v{z}evi\'{c}, Matea and Martinovi\'{c}, Ana and Galir Balki\'{c}, Anita}, year = {2022}, pages = {32-41}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, prirodoznanstveni pristup, terenska nastava, virnjak, regeneracija, neoblasti}, journal = {Educatio biologiae}, number = {8}, issn = {1849-6520}, title = {I bez glave \v{z}iv? – primjer istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja za osnovnu i srednju \v{s}kolu}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, prirodoznanstveni pristup, terenska nastava, virnjak, regeneracija, neoblasti} }
@article{article, author = {Turkovi\'{c} \v{C}akali\'{c}, Ivana and Sabo, Nikolina and Bla\v{z}evi\'{c}, Matea and Martinovi\'{c}, Ana and Galir Balki\'{c}, Anita}, year = {2022}, pages = {32-41}, keywords = {active learning, natural science approach, field classes, Turbellaria, regeneration, neoblasts}, journal = {Educatio biologiae}, number = {8}, issn = {1849-6520}, title = {Alive without a head? – an example of research learning for elementary and secondary schools}, keyword = {active learning, natural science approach, field classes, Turbellaria, regeneration, neoblasts} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font