Pregled bibliografske jedinice broj: 1262056
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu // Educatio biologiae, (2022), 8; 32-41 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1262056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za
osnovnu i srednju školu
(Alive without a head? – an example of research
learning for elementary and
secondary schools)
Autori
Turković Čakalić , Ivana ; Sabo , Nikolina ; Blažević, Matea ; Martinović, Ana ; Galir Balkić , Anita
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2022), 8;
32-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
aktivno učenje ; prirodoznanstveni pristup ; terenska nastava ; virnjak ; regeneracija ; neoblasti
(active learning ; natural science approach ; field classes ; Turbellaria ; regeneration ; neoblasts)
Sažetak
Istraživački pristup u prirodoslovnim predmetima omogućuje razvoj istraživačkih vještina učenika, potiče njihovu želju za učenjem, ali i pobuđuje interes za znanost. Učenici samostalno pristupaju rješavanju problema i stvaraju nove ideje i rješenja. Aktivno sudjeluju u svim istraživačkim procesima od postavljanja ciljeva rada, formuliranja istraživačkog pitanja, prikupljanja rezultata i izvođenja zaključaka. Ovakav način učenja, često u obliku izvanučioničke nastave, pridonosi i lakšem usvajanju nastavnog sadržaja i složenih tematskih cjelina te učenik upoznaje prirodni okoliš, razvija ekološku svijest i vježba snalaženje u prirodi. Primjenom aktivnog poučavanja nastavniku je olakšana korelacija nastavnog sadržaja Biologije sa sadržajem ostalih prirodoslovnih predmeta što pridonosi boljem razumijevanju naučenog. U ovom radu predloženo je istraživanje anatomije, morfologije i ekologije virnjaka s naglaskom na njihovu sposobnost regeneracije kako bi učenici shvatili proces regeneracije oštećenih dijelova tijela kao i uporabu virnjaka kao modela u različitim istraživanjima. Sadržaj ovog rada poslužit će nastavnicima osnovnih i srednjih škola. Samostalnim iskustvenim i istraživačkim učenjem, primjenom metoda suradničkog učenja ili odabirom projektnog učenja, na kreativan se način mogu ostvariti ishodi unutar makrokoncepta prirodoznanstveni pristup u integraciji s ostalim ishodima učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju