Pregled bibliografske jedinice broj: 1261629
Interdisciplonarni pristup edukaciji i planiranju prostora otoka
Interdisciplonarni pristup edukaciji i planiranju prostora otoka // Otočnost u suvremenom društvenom kontekstu – pogled u budućnost / Vukić, Jana (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Razred za likovne umjetnosti Znanstveno vijeće za arhitekturu, urbanizam i uređenje prostora, 2023. str. 28-29 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1261629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplonarni pristup edukaciji i planiranju
prostora otoka
(An interdisciplinary approach to education and island
space planning)
Autori
Jukić, Tihomir ; Perkov, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Otočnost u suvremenom društvenom kontekstu – pogled u budućnost
/ Vukić, Jana - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Razred za likovne umjetnosti Znanstveno vijeće za arhitekturu, urbanizam i uređenje prostora, 2023, 28-29
ISBN
978-953-379-051-0
Skup
Otočnost u suvremenom društvenom kontekstu – pogled u budućnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.02.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
otok ; inerdisciplinarnost ; edukacija ; planiranje prostora
(island ; indisciplinarity ; education ; space planning)
Sažetak
Interdisciplinarni pristup edukaciji je nužan kao osnova razumijevanja problema izoliranosti otoka, njihovog potencijala i kvalitetnijeg planiranja njihovog razvoja. Na takvim zadacima se mogu sagledavati najvažniji aspekti održivosti, od društvene, ekonomske do okolišne. U Zadru je u zajedničkoj organizaciji Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilišta u Zadru održana interdisciplinarna arhitektonsko-urbanistička radionica od nazivom „Zadar – grad i otoci“ (Zadar 2018.), kao dio četverogodišnjeg projekta „Povijesna središta, suvremeni grad i održivi turizam“. U sklopu radionice sudjelovali su osim nastavnika i studenata i gosti predavači različitih struka. Osnovna pitanja cjelokupnog istraživanja i planiranja u sklopu radionice bila su: jesu li danas otoci zadarskog akvatorija na najprimjereniji način uključeni u život grada i u strategiju razvoja cjelokupnog područja, te koliko se grad oslanja na otoke i obrnuto? Administrativna podjela je izrazito važna za razvoj otoka, no ne ulazeći u političke odluke podjele prostora, željelo se propitati različite modele odnosa grada i otoka s obzirom na različite modele upravljanja njima, kao i ono što je moguće pokrenuti odmah, a što planirati u budućnosti. Analizirajući potencijal prostora u svrhu njihove revalorizacije, nudeći prijedloge za njihov održiv razvoj i podizanje kvalitete života, studenti su u kontaktu s lokalnom samoupravom i aktivnim sudjelovanjem građana nastojali dati poticaj drukčijem pristupu planiranju, projektiranju i mogućim intervencijama na prostoru otoka. Oni su u interdisciplinarnim timovima, pod mentorskim vođenjem nastavnika sa Sveučilišta u Zadru i Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, izradili idejne projekte za pojedine lokacije na Molatu, Dugom otoku i Ugljanu, te sve objavili u pratećoj publikaciji. Cilj cijelog projekta Zadar 2020. bio je pridonijeti nekim novim idejama promišljanju urbanog prostora lokalne zajednice kroz multidisciplinarni pristup koji bi sagledao odnos grada i njegovog funkcionalnog prostora, uz propitivanje i učešće lokalne zajednice. Rezultati su bili prezentirani i objavljeni i na međunarodnim skupovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb