Pregled bibliografske jedinice broj: 1261503
Istraživanje utjecaja društvenih mreža na namjeru kupnje i usmenu predaju
Istraživanje utjecaja društvenih mreža na namjeru kupnje i usmenu predaju // 7th CRODMA Conference 2022 / Keglević Kozjak, S ; Hrustek, L. ; Cvetko, L. (ur.).
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2022. str. 121-135 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1261503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje utjecaja društvenih mreža na namjeru
kupnje i usmenu predaju
(Investigating the influence of social networks on
purchase intention and word of mouth)
Autori
Grudiček, Ines ; Dobrinić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
7th CRODMA Conference 2022
/ Keglević Kozjak, S ; Hrustek, L. ; Cvetko, L. - Varaždin : Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2022, 121-135
Skup
7th CRODMA Conference 2022
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 21.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
utilitarna motivacija ; hedonistička motivacija ; online kupnja ; društvene mreže ; usmena predaja
(utilitarian motivation ; hedonic motivation ; online shopping ; social networks ; word of mouth)
Sažetak
Cilj je ovog rada istražiti utjecaj utilitarne i hedonističke motivacije pojedinca na namjeru pregledavanja (traženje) proizvoda na društvenim mrežama te utjecaj pregledavanja na namjeru kupnje i usmene predaje. Na temelju prijašnjih istraživanja izrađen je konceptualni okvir istraživanja te su postavljene hipoteze, koje su se provjerile korištenjem metode modeliranja strukturnih jednadžbi pomoću programa SPSS AMOS 26. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika kojeg je ispravno popunio 251 ispitanik u Republici Hrvatskoj. Prema dobivenim rezultatima promatrani čimbenici (pogodnosti društvenih mreža, dostupnost informacija, odabir proizvoda i prilagođeni oglasi) nisu pokazali značajan pozitivan utjecaj na utilitarnu motivaciju za pregledavanjem proizvoda na društvenim mrežama, dok su čimbenici (otkrivanje trendova, druženje, avantura te autoritet i status) pokazali značajan pozitivan utjecaj na hedonističku motivaciju za pregledavanjem proizvoda. Utvrđen je i značajan pozitivan utjecaj pregledavanja proizvoda na društvenim mrežama na namjeru kupnje te na namjeru usmene predaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija