Pregled bibliografske jedinice broj: 1261446
Dramatologija u aktu intermedijalnosti - Krleža, Špišić, Lukač
Dramatologija u aktu intermedijalnosti - Krleža, Špišić, Lukač // Krleža i intermedijalnost / LUKACS, ISTVAN (ur.).
Budimpešta: ELTE BTK, Szlav Filologiai Tanszek, 2022. str. 131-140
CROSBI ID: 1261446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramatologija u aktu intermedijalnosti - Krleža,
Špišić, Lukač
(Dramatology in the act of intermediality - Krleža,
Špišić, Lukač)
Autori
Rem, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Krleža i intermedijalnost
Urednik/ci
LUKACS, ISTVAN
Izdavač
ELTE BTK, Szlav Filologiai Tanszek
Grad
Budimpešta
Godina
2022
Raspon stranica
131-140
ISBN
978-963-489-549-7
ISSN
1789-3976
Ključne riječi
dramatologija, intermedijalnost, panonizam, Krleža, Špišić, Lukač, psihem, sociem, ontem, srednjoeuropsko, noisekunst, rječaši
(dramatology, intermediality, Pannonism, Krleža, Špišić, Lukač, psyche, sociem, ontem, Central European, noisekunst, rječaši)
Sažetak
Njih trojica - dominantni srednjoeuropeolog uništenja jednog tektonski tragičnog makroontema Miroslav Krleža, najnagrađeniji marulićevac novijeg hrvatskog dramskog pisma i noisekunstni intelektuolograf dokumentarizma Davor Špišić te visokougledni Rječaš temeljnog starta mađarske dionice modernističke hrvatske književnosti Stjepan Lukač, svaki unutar svojeg književnog opusa i ekstenzivnog kontekstnog polja, započinju jak i odmah zahtjevno artikuliran ulazak u književnost upravo dramskim naslovima. S vremenom su sva tri naslova postala jakim mjestima u fenomenima književne i kulturne povijesti unutar čijih su se kronoloških koordinata pojavili. Drama Maskerata je napisana, svojim jakim mediologijskim motivom knjižnice, na samom rubu i hrvatske književne avangarde, ali i povijesno gledano na početku Prvog svjetskoga rata, a transmedijalni tekst Dobrodošli u rat u okolnostima početka Domovinskoga rata kao i zaleta hrvatske dramske žanrovske opredijeljenosti za ratnu temu. Drama Preobraženja izvodi argument uvođenja hrvatske književnosti u Mađarskoj u punu integralnu maticu krećući se intramedijalnim strategemima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost