Pregled bibliografske jedinice broj: 1261060
Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020.
Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020., 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1261060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na
globalnu ekonomsku krizu 2020.
(Behavioral Economics in Marketing with Reference to
the Global Economic Crisis of 2020.)
Autori
Gregov, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
15.03
Godina
2023
Stranica
59
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
bihevioralna ekonomija, marketing, kriza 2020., poticaj, arhitektura izbora
(: behavioural economics, marketing, 2020. crisis, nudge, choice architecture)
Sažetak
Ima nešto fascinantno u ljudskoj psihologiji i načinu na koji ljudi razmišljaju, reagiraju na okolinu i donose odluke. Bihevioralna ekonomija upustila se u istraživanje ovog područja, uzimajući u obzir ljudske mane, te pokušava otkriti uzorke, konzistentnosti i smisao u pozadini donošenja odluka u različitim okolnostima. Napredak ovog područja urodio je mnogim saznanjima koja se koriste u marketingu, naročito u digitalnom okruženju gdje je lakše kontrolirati uređenje arhitekture izbora, ali potaknuo je i brojna pitanja o etičnosti primjene bihevioralne ekonomije. Jedan od recentnih koncepata bihevioralne ekonomije koji je dobio na popularnosti je „poticaj“. Uređenjem okoline izbora, poticajem se nastoji navoditi ljude da donesu dobru odluku bez da im se ograničava izbor. Iako je zamišljeno da poticaj koriste vlade država kroz socijalni marketing kako bi potaknule ljude na ponašanje koje je u najboljem interesu društva i pojedinaca, poticaj se proširio i na komercijalnu sferu te se počeo koristiti i u marketinške svrhe. Pojavom globalne ekonomske krize 2020. godine došlo je do značajnih bihevioralnih promjena i novih trendova, a bihevioralna ekonomija suočila se s novim izazovima u suzbijanju krize. U radu se daje pregled recentnih istraživanja na području bihevioralne ekonomije, navodi njena primjena u marketingu i etičke implikacije koje izaziva, te daje osvrt na ovo područje u kontekstu globalne ekonomske krize 2020.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija