Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1261060

Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020.


Gregov, Karmen
Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020., 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar


CROSBI ID: 1261060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020.
(Behavioral Economics in Marketing with Reference to the Global Economic Crisis of 2020.)

Autori
Gregov, Karmen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Zadar

Datum
15.03

Godina
2023

Stranica
59

Mentor
Krajnović, Aleksandra

Ključne riječi
bihevioralna ekonomija, marketing, kriza 2020., poticaj, arhitektura izbora
(: behavioural economics, marketing, 2020. crisis, nudge, choice architecture)

Sažetak
Ima nešto fascinantno u ljudskoj psihologiji i načinu na koji ljudi razmišljaju, reagiraju na okolinu i donose odluke. Bihevioralna ekonomija upustila se u istraživanje ovog područja, uzimajući u obzir ljudske mane, te pokušava otkriti uzorke, konzistentnosti i smisao u pozadini donošenja odluka u različitim okolnostima. Napredak ovog područja urodio je mnogim saznanjima koja se koriste u marketingu, naročito u digitalnom okruženju gdje je lakše kontrolirati uređenje arhitekture izbora, ali potaknuo je i brojna pitanja o etičnosti primjene bihevioralne ekonomije. Jedan od recentnih koncepata bihevioralne ekonomije koji je dobio na popularnosti je „poticaj“. Uređenjem okoline izbora, poticajem se nastoji navoditi ljude da donesu dobru odluku bez da im se ograničava izbor. Iako je zamišljeno da poticaj koriste vlade država kroz socijalni marketing kako bi potaknule ljude na ponašanje koje je u najboljem interesu društva i pojedinaca, poticaj se proširio i na komercijalnu sferu te se počeo koristiti i u marketinške svrhe. Pojavom globalne ekonomske krize 2020. godine došlo je do značajnih bihevioralnih promjena i novih trendova, a bihevioralna ekonomija suočila se s novim izazovima u suzbijanju krize. U radu se daje pregled recentnih istraživanja na području bihevioralne ekonomije, navodi njena primjena u marketingu i etičke implikacije koje izaziva, te daje osvrt na ovo područje u kontekstu globalne ekonomske krize 2020.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Aleksandra Krajnović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gregov, Karmen
Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020., 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
Gregov, K. (2023) 'Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020.', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gregov, Karmen}, year = {2023}, pages = {59}, keywords = {bihevioralna ekonomija, marketing, kriza 2020., poticaj, arhitektura izbora}, title = {Bihevioralna ekonomija u marketingu s osvrtom na globalnu ekonomsku krizu 2020.}, keyword = {bihevioralna ekonomija, marketing, kriza 2020., poticaj, arhitektura izbora}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gregov, Karmen}, year = {2023}, pages = {59}, keywords = {: behavioural economics, marketing, 2020. crisis, nudge, choice architecture}, title = {Behavioral Economics in Marketing with Reference to the Global Economic Crisis of 2020.}, keyword = {: behavioural economics, marketing, 2020. crisis, nudge, choice architecture}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font