Pregled bibliografske jedinice broj: 1261025
Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu
Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu, 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, Zagreb
CROSBI ID: 1261025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu
(Youth Perception of Beauty on Instagram)
Autori
Drobec, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2023
Stranica
62
Mentor
Novak, Krunoslav ; Uldrijan, Ivan
Ključne riječi
vizualna percepcija ; ljepota ; Instagram ; ideal ljepote ; medijska pismenost
(visual perception ; beauty ; Instagram ; beauty ideal ; media literacy)
Sažetak
Razvojem tehnologije komunikacija je dobila potpuno novi oblik. Pojedinci iz fizičkih soba prelaze u virtualne, pokušavajući se snaći u korištenju alata i funkcija koje ta „soba“ nudi. Danas su jedan od tih alata društvene mreže – platforme koje su u kratkom roku preuzele veliki značaj kako u privatnom tako i u poslovnom životu pojedinca. Uz sve veće oslanjanje na virtualna okruženja za samoprezentaciju i društvenu interakciju, ključno je razumjeti ulogu koju platforme poput Instagrama igraju u oblikovanju društvenih standarda ljepote. Upravo zato, fokus rada stavljen je na društvenu mrežu Instagram. Glavni cilj rada bio je analizirati percepciju mladih o prikazu ljepote na društvenoj mreži Instagram. Rad je podijeljen na dva dijela – teorijski i istraživački. U teorijskom dijelu rada autorica objašnjava vizualnu percepciju, razvoj ljepote, povijest društvenih mreža tj. Instagrama, motive za korištenje društvene mreže Instagram te kako ona konstruira zbilju. U radu se stavlja naglasak i na važnost medijske pismenosti pri razumijevanju verbalne i neverbalne komunikacije na društvenim mrežama. U istraživanju koristila se kvantitativna metoda, odnosno za instrument prikupljanja podataka odabran je online anketni upitnik. Neprobabilistički prigodni uzorak sačinjavalo je 179 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti kako ispitanici smatraju da je prikaz ljepote na Instagramu nerealan u odnosu na stvarnost te kako uglavnom negativno utječe na percepciju izgleda pojedinca. Mišljenja su kako se zbog navedenih karakteristika Instagram razlikuje od Facebooka. Zaključno, autorica u radu ističe važnost medijske pismenosti i razumijevanja virtualne manipulacije te naglašava nužnost korištenja kritičkog mišljenja pri konzumiranju informacija koje plasiraju mediji, u ovom slučaju, društvene mreže.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb