Pregled bibliografske jedinice broj: 1260955
Izazovi obrazovanja odraslih Roma u Republici Hrvatskoj
Izazovi obrazovanja odraslih Roma u Republici Hrvatskoj // Suvremena pitanja- časopis za prosvjetu i kulturu, 16 (2021), 31; 22-30 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1260955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi obrazovanja odraslih Roma u Republici
Hrvatskoj
(Challenges of Roma adult education in the Republic
of Croatia)
Autori
Zovko, Anita ; Conar, Ida
Kolaboracija
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, BIH
Izvornik
Suvremena pitanja- časopis za prosvjetu i kulturu (1840-1252) 16
(2021), 31;
22-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje odraslih, obrazovni programi za Rome, teškoće u obrazovanju
(adult education, educational programs for Roma, educational difficulties)
Sažetak
Obrazovanje Roma u Hrvatskoj važno je za cjelokupno hrvatsko društvo. Zbog nepovoljnih te ponavljajućih životnih okolnosti u kojima živi većina Roma, osjetno mali broj završava obrazovanje, a velik dio Roma ni ne pristupi formalnom obrazovanju, stoga je prijekopotrebna implementacija promjena u sustavu obrazovanja Roma. Izazovi uključivanja Roma u obrazovne programe su mnogobrojni: jezični i kulturni pluralizam, teški životni uvjeti, stavovi Roma o obrzaovanju te društveni stav prema Romima. U tom kontekstu promatraju se i izazovi provođenja edukacija za odrasle Rome, među kojima vrlo mali broj njih pohađa andragoške programe. Institucije Hrvatske i EU prepoznale su potrebu ulaganja napora za formiranje obrazovnih koncepata, posebice za odrasle Rome, kako bi se smanjio društveni jaz i povećali kapaciteti Roma. Budući da su ovakvi programi tek u svojevrsnim začecima u Hrvatskoj, važno je njihovo planiranje, nadziranje i evaluiranje kako bi se ostvarili maksimalni potencijali Roma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Anita Zovko
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL