Pregled bibliografske jedinice broj: 1260838
Razlike u pojavnosti vršnjačkog nasilja kod slijepih i slabovidnih učenika
Razlike u pojavnosti vršnjačkog nasilja kod slijepih i slabovidnih učenika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli, 2019. str. 521-529
CROSBI ID: 1260838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u pojavnosti vršnjačkog nasilja kod slijepih
i slabovidnih učenika
(DIFFERENCES IN PEER VIOLENCE FREQUENCY OF BLIND AND
LOW VISION STUDENTS)
Autori
Runjić, Tina ; Bilić Prcić, Ante ; Reif, Emina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Urednik/ci
Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina
Izdavač
Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli
Grad
Tuzla
Godina
2019
Raspon stranica
521-529
ISSN
1986-9886
Ključne riječi
slijepi učenici, slabovidni učenici, vršnjačko nasilje
(blind students, students with low vision, peer violence)
Sažetak
Prema nizu istraživanja djeca s teškoćama, pa tako i djeca s oštećenjima vida (slijepa i slabovidna) su u usporedbi s djecom bez teškoća u značajno većoj mjeri suočena s vršnjačkim nasiljem. U populaciji djece s teškoćama, dječaci i djeca nižih razreda su češće žrtve vršnjačkog nasilja. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi razliku u pojavnosti vršnjačkog nasilja između slijepih i slabovidnih učenika redovnih škola. Uzorak je činio 51 (N=51) učenik oštećena vida integriran u redovni sustav odgoja i obrazovanja od 5. do 8. razreda osnovne škole u dobi od 11 do 16 godina. Broj učenika, obuhvaćenih ovim istraživanjem je bio 25, a učenica 26. Slijepih je bilo 13, a slabovidnih 38. U istraživanju su korištene dvije podskale (Skala doživljenog nasilja i Skala počinjenog nasilja) instrumenta Upitnik školskog nasilja (UŠN-2003). Dobiveni podaci su obrađeni kvantitativnom metodom Robustne diskrimanacijske analize (ROBDIS). Rezultati ovog istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika u doživljenom nasilju između slijepih i slabovidnih učenika. Slijepi učenici su doživjeli veću količinu vršnjačkog nasilja od slabovidnih učenika. Nije dobivena statistički značajna razlika u samopercepciji počinjenog vršnjačkog nasilja između slijepih i slabovidnih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti