Pregled bibliografske jedinice broj: 1260749
Pedagogija i školstvo u Hrvatskoj od završetka Drugoga svjetskog rata do kraja 1950-ih
Pedagogija i školstvo u Hrvatskoj od završetka Drugoga svjetskog rata do kraja 1950-ih // Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih nastavnika u novonastalim državama na području bivše Jugoslavije / Protner, Edvard (ur.).
Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru, 2020. str. 107-130
CROSBI ID: 1260749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija i školstvo u Hrvatskoj od završetka
Drugoga svjetskog rata do kraja 1950-ih
(Pedagogy and School System in Croatia Between the
End of World War II and the End of 1950s)
Autori
Igor Radeka i Štefka Batinić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih nastavnika u novonastalim državama na području bivše Jugoslavije
Urednik/ci
Protner, Edvard
Izdavač
Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
Grad
Maribor
Godina
2020
Raspon stranica
107-130
ISBN
978-961-286-320-3
Ključne riječi
socijalistička pedagogija, Pataki Stjepan, školska reforma, Hrvatska, 1945–1960.
(socialist pedagogy, Pataki, Stjepan, school reform, Croatia, 1945-1960.)
Sažetak
U novim, socijalističkim društvenim i političkim prilikama nakon Drugoga svjetskog rata razvoj pedagogije grubo je prekinut. Pedagogija u Hrvatskoj prisiljena je na zaborav i prekid veza s vlastitom baštinom. Stjepan Pataki postaje pionir razvoja socijalističke pedagogije i u Hrvatskoj i u cijeloj Jugoslaviji. Pedagogija u nacionalnim zajednicama, sastavnicama Jugoslavije, u sklopu sveopće državne unifikacije, ideologizacije i centralizacije gubi svoje razvojne specifičnosti. Na tom se tragu počinje razvijati amalgam jugoslavenske socijalističke pedagogije. Paralelno se intenzivno obnavljaju porušene i grade nove školske zgrade, obrazuje učiteljski kadar, otvaraju nove škole te se općenito radi na uspostavljanju uvjeta za dosljedno provođenje propisa o polasku škole svih školskih obveznika, kao i na prilagođavanju školskoga sustava potrebama novoga društva. Gotovo stoljeće stara formalna struktura školskoga sustava doživljava temeljite promjene, koje su se u pravilu provodile na platformama političkih odluka vladajuće Komunističke partije. Proces uspostavljanja obveznoga osmogodišnjeg školovanja i reduciranja gimnazija s osmogodišnjih na četverogodišnje srednje škole trajao je do 1958. godine. Kroz nastavne predmete i različite oblike izvannastavnoga djelovanja provodio se poželjan društveno-moralni odgoj u duhu vladajuće ideologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA