Pregled bibliografske jedinice broj: 1260434
Komparativna pedagogija i komparativna andragogija – što im je isto, a što različito?
Komparativna pedagogija i komparativna andragogija – što im je isto, a što različito? // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, Vol. XXI (2023), No. 1; 149-161 doi:10.31192/np.21.1.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1260434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna pedagogija i komparativna
andragogija – što im je isto, a što različito?
(Comparative Pedagogy and Comparative Andragogy –
What is the same and What is Different)
Autori
Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) Vol. XXI
(2023), No. 1;
149-161
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
jedinica komparacije, komparativna andragogija, komparativna pedagogija, metoda komparacije, znanstveni identitet.
(comparative andragogy, comparative pedagogy, method of comparison, scientific identity, unit of comparison.)
Sažetak
Ovaj rad analizira konceptualne poteškoće komparativne pedagogije i komparativne andragogije, kojima je nametnut teret traganja za vlastitim znanstvenim identitetom. Točka prijepora nepostojanje je vlastite metode istraživanja, koju nameću stručnjaci iz drugih područja, kao i poistovjećivanje s međunarodnim istraživanjima. Komparativna pedagogija i komparativna andragogija zasebne su znanstvene discipline koje imaju svoj predmet proučavanja. Budući da su predmetno usmjerene na komparaciju, obje su u posljednje vrijeme, posebno komparativna pedagogija, zaglibile u istraživačkoj orijentaciji mjerenja »drugog«, a komparacija je povezana s općom klimom intenzivnog ekonomskog natjecanja i rastućeg uvjerenja u ključnu ulogu obrazovanja. Unatoč tome, obje su znanstvene discipline dale relevantne spoznaje o formalnim i neformalnim oblicima obrazovanja, ukazujući na diskriminatorne prakse u obrazovanju djece, mladih i odraslih, kao i netradicionalnih učenika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-910-08/15-01/00446 - Društvene promjene i kurikulumi obrazovanja pedagoga (Kušić, Siniša, MZOS - Program znanstveno-tehnološke suradnje između Republike Hrvatske i Republike Srbije 2016.-2017.) ( CroRIS)
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
doi hrcak.srce.hrPoveznice na istraživačke podatke:
hrcak.srce.hrCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus