Pregled bibliografske jedinice broj: 1260419
Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj
Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 21 (2023), 1; 179-194 doi:10.31192/np.21.1.11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1260419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i
srednje glazbene škole u Hrvatskoj
(Teachers’ Opinions on Students’ Dropping out of
Primary and Secondary Music Schools in Croatia)
Autori
Nikolić, Lidija ; Šenk Gergorić, Ivana ; Berać-Jozić, Marija
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 21
(2023), 1;
179-194
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbena uspješnost, glazbeni pedagozi ; glazbeno obrazovanje ; komunikacija ; roditelji
(communication ; music education ; music educators ; musical success ; parents)
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi čimbenike odustajanja učenika od glazbene škole u Hrvatskoj te načine na koje bi se učenicima pomoglo da nastave glazbeno obrazovanje do kraja školskoga programa. Provedeno je eksplorativno kvantitativno i kvalitativno istraživanje anketiranjem nastavnika glazbenih škola u Hrvatskoj (N=178). Za ovo istraživanje kreiran je Upitnik o odustajanju učenika od glazbenog obrazovanja za nastavnike glazbenih škola. Rezultati faktorske analize ukazali su na četverofaktorsku strukturu: (1) učenik, (2) obrazovni kontekst, (3) komunikacija i (4) roditelji. Rezultati istraživanja pokazali su da se jednom nastavniku tijekom školske godine u prosjeku ispiše jedan učenik u dobi od 10 do 13 godina. Nastavnici su se složili da su razlozi odustajanja ponajprije slaba motivacija i zainteresiranost učenika te nedostatna ulaganja truda i slaba podrška roditelja, a zatim preopterećenost učenika drugim slobodnim aktivnostima, nemogućnost usklađivanja rasporeda između općeobrazovne i glazbene škole te nefleksibilan program glazbene škole i izostanak suradnje između nastavnika i roditelja. Nastavnici su dali svoje prijedloge kako bi se učenicima moglo pomoći da ustraju u glazbenom obrazovanju, a ti se prijedlozi najčešće odnose na uloge nastavnika i roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus