Pregled bibliografske jedinice broj: 126025
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena // Zbornik radova fakulteta Prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu, 1 (2003), 1; 45-72 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 126025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena
(Intelligent Tutoring Systems - research, development and applications)
Autori
Stankov, Slavomir ; Glavinić, Vlado ; Granić, Andrina ; Rosić, Marko
Izvornik
Zbornik radova fakulteta Prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu (1334-3068) 1
(2003), 1;
45-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Inteligentni tutorski sustavi. Hipermedijske autorske ljuske. Distribuirani sustavi. Sustavi obrazovanja na daljinu. Korisnička sučelja. Prilagodljiva korisnička sučelja.
(Intelligent Tutoring Systems ; Hypermedial Authoring Shells. Distributed Systems. Distance Education Systems. User Interface. Adaptable User Inteface.)
Sažetak
Tradicionalno je obrazovni sustav definiran kao zajednica u kojoj, združeni u stanovitom prostoru, u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Učitelji u takvom sustavu vode proces učenja poučavanjem u usklađenim vremenskim intervalima. Međutim, takav je pristup obrazovanju u suvremenim uvjetima življenja i gospodarenja izložen važnim promjenama koje između ostalog podupire informacijska i komunikacijska tehnologija. Sve su učestalija učenja u kojima su učenici i učitelji razdvojeni, a rade u vremenski usklađenim ili neusklađenim intervalima, što uglavnom ovisi o izboru tehničkog rješenja. Fizička udaljenost se neprestano mijenja (povećava), a pri tom se osigurava sve kvalitetniji način računalne i hipermedijske komunikacije. Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovanju i nastavi obično je određena sadržajem komunikacije učenika i osobnog računala, pa to globalno može biti učenje o računalu, učenje s računalom i učenje od računala. U nas se pretežno zadržavamo na modalitetu učenja o računalu i time nastojimo poboljšati nastavu i obrazovanje služeći se računalom u obradi teksta, za rad s tabličnim kalkulacijama, rad s bazama podataka i za pristup Internetu. Naravno, to je prva razina, dok su preostale dvije učenje s računalom i učenje od računala još uvijek nedovoljno istražene i primijenjene u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Tijekom posljednjeg desetljeća sustavno se bavimo upravo tim područjem u nastojanju da ga promoviramo i podupremo njegov razvoj i primjenu. U vezi s tim predmet naših istraživanja su razvoj i implementacija: (i) hipermedijskih autorskih ljuski namijenjenih izgradnji inteligentnih tutorskih sustava ; (ii) distribuiranih sustava obrazovanja i (iii) korisničkih i prilagodljivih korisničkih sučelja u odnosnim sustavima. Ovim radom prezentiramo jedan dio navedenih opsežnih istraživanja. Rad će se izlagati u tri odjeljka, i to onako kako su oni ovdje i navedeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
0177110
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split