Pregled bibliografske jedinice broj: 1259617
Rano usvajanje znakovnog jezika - uloga položaja obrva u gramatici hrvatskog znakovnog jezika
Rano usvajanje znakovnog jezika - uloga položaja obrva u gramatici hrvatskog znakovnog jezika, 2021., postdiplomski specijalisticki, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1259617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rano usvajanje znakovnog jezika - uloga položaja obrva u gramatici
hrvatskog znakovnog jezika
(Early acquisition of sign language - the role of eyebrow position in
the grammar of Croatian Sign Language)
Autori
Mustafić Petrović, Šeila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.05
Godina
2021
Stranica
94
Mentor
Milković, Marina
Ključne riječi
hrvatski znakovni jezik ; rana intervencija ; nemanualne oznake ; položaj obrva
(Croatian Sign Language ; early intervention ; non-manual markers ; eyebrows position)
Sažetak
Znakovni jezik prirodni je sustav komunikacije zajednice gluhih koji ima sve sastavnice humanog jezika te gramatička pravila potpuno neovisna od govorenog jezika. Zbog potrebe uvođenja znakovnog jezika u ranu intervenciju i (re)habilitacijske programe usmjerene na obitelj gluhe i nagluhe djece, sve više raste potreba za sustavnim i sveobuhvatnim opisom gramatike hrvatskog znakovnog jezika (HZJ). Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu položaja obrva u gramatici HZJ-a te ispitati razlikuje li se od uloge položaja obrva u hrvatskom govorenom jeziku (HJ). Za potrebe ovog istraživanja, korišteni su video materijali ranije prikupljeni za potrebe istraživanja HZJ-a (korpus) te ciljano prikupljeni materijali za usporedbu s HJ-om. Za analizu podataka koristio se specijalizirani program za lingvističku analizu ELAN te Microsoft Office Excel program. Podatci su obrađeni deskriptivnom analizom. Dobiveni rezultati pokazuju da položaj obrva ima važnu ulogu u gramatici HZJ-a i to u razlikovanju vrsta rečenica, kao što su niječne, pogodbene i upitne rečenice, zatim teme, fokusa i kontrastnog fokusa u rečenici, intenzifikacije, ali i u pragmatici i prozodiji. Dobiveni rezultati usporedivi su s istraživanjima u drugim znakovnim jezicima te doprinose opisu gramatike HZJ-a, što će pospješiti razvoj programa rane intervencije usmjerenih na obitelj te razvoj odnosa i komunikacije između gluhe djece i čujućih roditelja te drugih osoba iz djetetove okoline.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marina Milković
(mentor)