Pregled bibliografske jedinice broj: 1259474
Utjecaj sadržaja društvenih mreža na percepciju osmijeha kod specijalista, doktora, studenata dentalne medicine i laika
Utjecaj sadržaja društvenih mreža na percepciju osmijeha kod specijalista, doktora, studenata dentalne medicine i laika, 2023., doktorska disertacija, Stomatološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1259474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj sadržaja društvenih mreža na percepciju osmijeha
kod specijalista, doktora, studenata dentalne medicine i
laika
(The influence of exposure to social networks on
perception of smile among specialists, dentists,
students, and laypeople)
Autori
Martina Čalušić Šarac
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Stomatološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.02
Godina
2023
Stranica
141
Mentor
Jakovac, Marko
Neposredni voditelj
Anić Milošević, Sandra
Ključne riječi
percepcija osmijeha ; društvene mreže ; samopercepcija osmijeha
(smile perception ; social networks ; self-perception of a smile)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja jest proučiti razlike u percepciji doktora i specijalista dentalne medicine, odnosno studenata i laika s obzirom na male varijacije u estetici osmijeha i proučiti koliki je utjecaj sadržaja društvenih mreža na percepciju osmijeha kod specijalista i doktora dentalne medicine, studenata i laika. U prvom dijelu istraživanja sudjelovalo je 680 ispitanika, od čega 21, 7 % muškaraca i 78, 83 % žena, koji su pomoću Googleova obrasca, ocjenama od 1 (najmanje atraktivno) do 10 (najatraktivnije) vrednovali fotografije lica i osmijeha, digitalno alterirane kako bi se naglasili proučavani parametri. Ispitanici su bili podijeljeni u 5 skupina: laici, studenti dentalne medicine od prve do treće godine studija, studenti dentalne medicine od četvrte do šeste godine studija, doktori dentalne medicine te specijalisti. Mjesec dana nakon ispunjavanja ankete ispitanici su podijeljeni u kontrolnu i ispitnu skupinu. Ispitna skupina pratila je profil na Instagramu- na kojem su dva puta dnevno tijekom 7 dana objavljivane fotografije lijepoga osmijeha, dok kontrolna skupina nije bila izložena istom. Po prolasku 7 dana, obje skupine ispunile su istu anketu još jednom. Nakon analize demografskih podataka, razlike u ocjenjivanju pojedine anomalije između skupina ispitanika testirane su Kruskal-Wallisovim testom, a kako bi se uvidjelo između kojih sve skupina postoji razlika primijenio se Dunnov post hoc test. Razlike između ocjena savršene slike osmijeha i svake pojedine anomalije unutar skupina testirale su se Wilcoxonovim testom uparenih uzoraka. U drugom dijelu istraživanja usporedba ocjena anomalija između eksperimentalne i kontrolne skupine napravila se u početnoj točki mjerenja te točki mjerenja 30 dana nakon izloženosti dentalnom sadržaju na društvenoj mreži uz pomoć Mann- Whitneyjeva U-testa, a razlika u odgovorima na test između početne točke mjerenja i nakon izloženosti savršenom sadržaju na društvenim medijima unutar pojedinih skupina testirala se Wilcoxonovim testom uparenih uzoraka. Osim toga uz pomoć Mann-Whitneyjeva U-testa testirala se razlika u iznosu postotne promjene između ispitne i kontrolne skupine. Percepcija različitih parametara osmijeha razlikuje se među skupinama ispitanika, a sadržaj društvenih mreža može utjecati na percepciju osmijeha, što je najvidljivije u percepciji incizalnih ureza i samopercepciji osmijeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Stomatološki fakultet, Zagreb