Pregled bibliografske jedinice broj: 1259153
EKOPEDAGOŠKE KOMPETENCIJE - UVJET USPJEŠNOG FUNKCIONIRANJA U 21. STOLJEĆU
EKOPEDAGOŠKE KOMPETENCIJE - UVJET USPJEŠNOG FUNKCIONIRANJA U 21. STOLJEĆU // SaZnanje (3/2022), 3 (2022), 565-575 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1259153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EKOPEDAGOŠKE KOMPETENCIJE - UVJET USPJEŠNOG FUNKCIONIRANJA U 21. STOLJEĆU
(ECO-EDUCATIONAL COMPETENCES - A CONDITION FOR SUCCESSFUL FUNCTIONING IN THE 21ST CENTURY)
Autori
Karačić, Marija
Izvornik
SaZnanje (3/2022) (2566-4387) 3
(2022);
565-575
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Ekopedagoške kompetencije, komunikacija, obitelj, odgojitelj, suvremeno društvo.
(Ecopedagogical competencies, communication, educator, family, modern society.)
Sažetak
Stoljeće koje živimo nosi sa sobom brojne promjene koje utječu na sve stanovnike svjetske zajednice. Kao takvo, traži pravovremene i adekvatne reakcije na njih kako bi se uspješno nosili sa nepredviđenim izazovima i lakše i uspješnije ih prevladali. Takvo čovječanstvo opterećuju ekološki problemi, zdravstveni problemi, migrantske krize, siromaštvo, nezaposlenost, što ostavlja dalekosežne posljedice. Svemu ovome uzrok treba tražiti i u narušenoj komunikaciji među ljudima. Preplavljenost virtualnom tehnologijom uskraćuje direktnu, međuljudsku komunikaciju, što često rezultira neželjenim posljedicama. Komunikacija je ključ uspjeha i sreće svakog pojedinca, stoga, potrebno je u svim odgojnim ustanovama reafirmirati interpersonalnu komunikaciju, dati joj pravo mjesto na svim razinama odgoja i obrazovanja, i osposobiti mlade koji počinju odgoj i obrazovanje za nju, nastojeći težiti razvoju ekopedagoških kompetencija. Ekopedagoška kompetencija podrazumijeva razumijevanje, prihvaćanje i djelovanje u skladu s ekopedagoškom interakcijom, koje se temelji na ekokomunikaciji. Zbog ekološke krize u svijetu potrebno je ekološkim obrazovanjem mladih, težiti razvoju novog senzibiliteta, novih aktivnih građana. Osnovni cilj rada je analizirati i predstaviti poglede znanstvenika i pedagoga koji su se bavili značajem, potrebom i načinima razvoja ekopedagoških kompetencija kod odgajanika. Ovim radom bit će elaborirana potreba i značaj, te sastavni elementi ekopedagoške kompetencije, kao i ukazivanje na potrebu razvoja ekopedagoških kompetencija u odgoju, svih dobnih skupina odgajanika, čime se nastoji interpretirati i predstaviti njihov značaj u uspješnom funkcioniranju društva budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija