Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1258966

Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem


Vlah, Nataša; Sekušak Galešev, Snježana; Skočić Mihić, Sanja
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem // Socijalna psihijatrija, 46 (2018), 4; 372-389 doi:10.24869/spsih.2018.372 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1258966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem
(Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD)

Autori
Vlah, Nataša ; Sekušak Galešev, Snježana ; Skočić Mihić, Sanja

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 46 (2018), 4; 372-389

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ADHD ; problemi u ponašanju ; deficit pažnje ; razrednici ; osnovna škola
(ADHD ; behavior problems ; inattention ; class teacher ; elementary school)

Sažetak
U radu se ispituje razrednikova procjena pojavnosti simptoma deficita pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem kod učenika osnovnih škola, obilježja razrednika i učenika te relacije navedenih varijabli. Razrednici su procjenjivali 242 učenika u 26 osnovnih škola podjednako iz četiri županije Republike Hrvatske kod kojih su otkrili četiri i više simptoma nepažnje. Korištene su dvije ljestvice: Ček lista Merrell i Tymms te 2 dimenzije Vanderbiltove ljestvice: nepažnja i impulzivnost/hiperaktivnost. Korelacijskim analizama utvrđena je povezanost obilježja razrednika (veći broj tjednih sati poučavanja i viša razina procijenjene potrebe za dodatnom pomoći u učenju i/ili podršku u ponašanju) s ispitivanim dimenzijama. Nadalje, razrednikova samoprocjena niže razine zadovoljstva odnosom s učenikom povezana je s višom razinom prisutnosti hiperaktivnosti i impulzivnosti. Također, viši školski uspjeh i materijalni status roditelja učenika povezani su s višom procjenom pojavnosti simptoma nepažnje i impulzivnosti-hiperaktivnosti. Niži akademski uspjeh učenika povezan je s višom razinom razrednikove procjene pojavnosti nepažnje, a viši školski uspjeh s višom razinom pojavnosti impulzivnosti- hiperaktivnosti. Viša razina potrebe za dodatnom pomoći u učenju povezana je s višom razinom pojavnosti nepažnje, dok je potreba za dodatnom pomoći u regulaciji ponašanja povezana sa sva tri simptoma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Sekušak Galešev, Snježana; Skočić Mihić, Sanja
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem // Socijalna psihijatrija, 46 (2018), 4; 372-389 doi:10.24869/spsih.2018.372 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vlah, N., Sekušak Galešev, S. & Skočić Mihić, S. (2018) Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 372-389 doi:10.24869/spsih.2018.372.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Seku\v{s}ak Gale\v{s}ev, Snje\v{z}ana and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2018}, pages = {372-389}, DOI = {10.24869/spsih.2018.372}, keywords = {ADHD, problemi u pona\v{s}anju, deficit pa\v{z}nje, razrednici, osnovna \v{s}kola}, journal = {Socijalna psihijatrija}, doi = {10.24869/spsih.2018.372}, volume = {46}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Povezanost obilje\v{z}ja razrednika i u\v{c}enika u procjeni simptoma nepa\v{z}nje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poreme\'{c}ajem}, keyword = {ADHD, problemi u pona\v{s}anju, deficit pa\v{z}nje, razrednici, osnovna \v{s}kola} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Seku\v{s}ak Gale\v{s}ev, Snje\v{z}ana and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2018}, pages = {372-389}, DOI = {10.24869/spsih.2018.372}, keywords = {ADHD, behavior problems, inattention, class teacher, elementary school}, journal = {Socijalna psihijatrija}, doi = {10.24869/spsih.2018.372}, volume = {46}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD}, keyword = {ADHD, behavior problems, inattention, class teacher, elementary school} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font