Pregled bibliografske jedinice broj: 1258966
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem // Socijalna psihijatrija, 46 (2018), 4; 372-389 doi:10.24869/spsih.2018.372 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1258966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost obilježja razrednika i učenika u
procjeni
simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti
povezanih s ADHD poremećajem
(Relations between Teacher and Student
Characteristics
in the Assessment of Symptoms of Inattention,
Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD)
Autori
Vlah, Nataša ; Sekušak Galešev, Snježana ; Skočić Mihić, Sanja
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 46
(2018), 4;
372-389
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ADHD ; problemi u ponašanju ; deficit pažnje ; razrednici ; osnovna škola
(ADHD ; behavior problems ; inattention ; class teacher ; elementary school)
Sažetak
U radu se ispituje razrednikova procjena pojavnosti simptoma deficita pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem kod učenika osnovnih škola, obilježja razrednika i učenika te relacije navedenih varijabli. Razrednici su procjenjivali 242 učenika u 26 osnovnih škola podjednako iz četiri županije Republike Hrvatske kod kojih su otkrili četiri i više simptoma nepažnje. Korištene su dvije ljestvice: Ček lista Merrell i Tymms te 2 dimenzije Vanderbiltove ljestvice: nepažnja i impulzivnost/hiperaktivnost. Korelacijskim analizama utvrđena je povezanost obilježja razrednika (veći broj tjednih sati poučavanja i viša razina procijenjene potrebe za dodatnom pomoći u učenju i/ili podršku u ponašanju) s ispitivanim dimenzijama. Nadalje, razrednikova samoprocjena niže razine zadovoljstva odnosom s učenikom povezana je s višom razinom prisutnosti hiperaktivnosti i impulzivnosti. Također, viši školski uspjeh i materijalni status roditelja učenika povezani su s višom procjenom pojavnosti simptoma nepažnje i impulzivnosti-hiperaktivnosti. Niži akademski uspjeh učenika povezan je s višom razinom razrednikove procjene pojavnosti nepažnje, a viši školski uspjeh s višom razinom pojavnosti impulzivnosti- hiperaktivnosti. Viša razina potrebe za dodatnom pomoći u učenju povezana je s višom razinom pojavnosti nepažnje, dok je potreba za dodatnom pomoći u regulaciji ponašanja povezana sa sva tri simptoma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus