Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1258946

Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a


Skočić Mihić, Sanja; Sekušak Galešev, Snježana; Kehonjić, Selma
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a // Metodički ogledi, 28 (2022), 2; 171-191 doi:10.21464/mo.28.2.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1258946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a

Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Sekušak Galešev, Snježana ; Kehonjić, Selma

Izvornik
Metodički ogledi (1848-2325) 28 (2022), 2; 171-191

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
znanja ; učitelji ; ADHD ; simptomi ; etiologija ; tretman
(ADHD ; etiology ; knowledge ; symptoms ; teachers ; treatment)

Sažetak
Cilj je studije bio utvrditi učiteljsku procjenu znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a te njenu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja, obilježjima škole i učiteljevoj samoprocjeni općeg znanja o ADHD-u. Prigodan uzorak činilo je 233 učitelja. Primijenjen je Upitnik učiteljskih znanja o ADHD-u trofaktorske strukture: Simptomi, Etiologija i Tretman ADHD-a, odgovarajuće pouzdanosti. Učitelji poznaju važnost tretmana za akademske i socijalne ishode učenika s ADHD-om te simptome ADHD-a, dok iskazuju nedovoljno poznavanje etiologije ADHD-a. Prisutne su zablude u identificiranju uzroka ADHD- a u obiteljskim stresnim okolnostima. Učiteljska procjena općeg znanja o ADHD-u povezana je s višom razinom znanja o simptomima i tretmanu, radnim mjestom učitelja razredne nastave, dok je viša razina znanja o tretmanu povezana s nižom kronološkom dobi učitelja. Implikacije dobivenih nalaza ukazuju na značaj stjecanja kompetencija učitelja za poučavanje učenika s ADHD-om tijekom inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja, kao i osiguravanja podrške stručnjaka edukacijskih rehabilitatora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Skočić Mihić, Sanja; Sekušak Galešev, Snježana; Kehonjić, Selma
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a // Metodički ogledi, 28 (2022), 2; 171-191 doi:10.21464/mo.28.2.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Skočić Mihić, S., Sekušak Galešev, S. & Kehonjić, S. (2022) Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a. Metodički ogledi, 28 (2), 171-191 doi:10.21464/mo.28.2.6.
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Seku\v{s}ak Gale\v{s}ev, Snje\v{z}ana and Kehonji\'{c}, Selma}, year = {2022}, pages = {171-191}, DOI = {10.21464/mo.28.2.6}, keywords = {znanja, u\v{c}itelji, ADHD, simptomi, etiologija, tretman}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.2.6}, volume = {28}, number = {2}, issn = {1848-2325}, title = {U\v{c}iteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a}, keyword = {znanja, u\v{c}itelji, ADHD, simptomi, etiologija, tretman} }
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Seku\v{s}ak Gale\v{s}ev, Snje\v{z}ana and Kehonji\'{c}, Selma}, year = {2022}, pages = {171-191}, DOI = {10.21464/mo.28.2.6}, keywords = {ADHD, etiology, knowledge, symptoms, teachers, treatment}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.2.6}, volume = {28}, number = {2}, issn = {1848-2325}, title = {U\v{c}iteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a}, keyword = {ADHD, etiology, knowledge, symptoms, teachers, treatment} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font