Pregled bibliografske jedinice broj: 1258946
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a // Metodički ogledi, 28 (2022), 2; 171-191 doi:10.21464/mo.28.2.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1258946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji
i tretmanu ADHD-a
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Sekušak Galešev, Snježana ; Kehonjić, Selma
Izvornik
Metodički ogledi (1848-2325) 28
(2022), 2;
171-191
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
znanja ; učitelji ; ADHD ; simptomi ; etiologija ; tretman
(ADHD ; etiology ; knowledge ; symptoms ; teachers ; treatment)
Sažetak
Cilj je studije bio utvrditi učiteljsku procjenu znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a te njenu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja, obilježjima škole i učiteljevoj samoprocjeni općeg znanja o ADHD-u. Prigodan uzorak činilo je 233 učitelja. Primijenjen je Upitnik učiteljskih znanja o ADHD-u trofaktorske strukture: Simptomi, Etiologija i Tretman ADHD-a, odgovarajuće pouzdanosti. Učitelji poznaju važnost tretmana za akademske i socijalne ishode učenika s ADHD-om te simptome ADHD-a, dok iskazuju nedovoljno poznavanje etiologije ADHD-a. Prisutne su zablude u identificiranju uzroka ADHD- a u obiteljskim stresnim okolnostima. Učiteljska procjena općeg znanja o ADHD-u povezana je s višom razinom znanja o simptomima i tretmanu, radnim mjestom učitelja razredne nastave, dok je viša razina znanja o tretmanu povezana s nižom kronološkom dobi učitelja. Implikacije dobivenih nalaza ukazuju na značaj stjecanja kompetencija učitelja za poučavanje učenika s ADHD-om tijekom inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja, kao i osiguravanja podrške stručnjaka edukacijskih rehabilitatora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus