Pregled bibliografske jedinice broj: 1258937
Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića
Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 2; 395-415 doi:10.3935/ljsr.v28i2.367 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1258937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive
odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića
Autori
Vlah, Nataša ; Mirosavljević, Anja ; Katić, Vesna
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 28
(2021), 2;
395-415
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete ; problemi u ponašanju ; rana i predškolska dob ; rizična ponašanja ; dječji vrtić
(child ; early and preschool age ; emotional-behavioral problems EBD ; kindergarten ; risk behaviors)
Sažetak
Opći cilj ovog rada je istražiti, opisati i usporediti razumijevanje pojma rizičnih ponašanja djece predškolske dobi iz dvije perspektive (odgajatelja i stručnih suradnika). U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize fokus grupa s odgajateljima i stručnim suradnicima iz Dječjeg vrtića Rijeka koji donose opis i interpretaciju njihovog razumijevanja pojma rizičnih ponašanja djece s kojom su radili ili trenutno rade. Tematskom analizom izolirane su dvije teme: »fenomenologija i kriteriji procjene rizičnih ponašanja« i »etiološki čimbenici«. Među opisanim fenomenima i kriterijima procjene su i odgajatelji i stručni suradnici navodili vrlo slično: oblike/vrste rizičnih ponašanja te opće kao i specifične kriterije za procjenu rizičnih ponašanja. Među etiološkim čimbenicima uočavaju čimbenike na individualnoj razini djeteta i u svim ekološkim područjima. Rezultati su pokazali relativnu usklađenost dviju perspektiva dok se određene specifičnosti u obje teme mogu prepoznati između odgajatelja i stručnjaka što vjerojatno proizlazi iz razlika u temeljnoj edukaciji. Doprinos rada je u promišljanju rizičnih ponašanja djece vrtićke dobi i viđenju istih od strane profesionalaca koji s njima rade te, u praktičnom pogledu, u implikaciji zajedničkog timskog i usklađenog djelovanja i individualnog pristupa svakom pojedinom djetetu i djetetovoj obitelji u prevenciji i intervenciji problema u ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus