Pregled bibliografske jedinice broj: 1258819
Procesi stvaranja potrošačke kulture u Hrvatskoj: unutarnji čimbenici i vanjski utjecaji
Procesi stvaranja potrošačke kulture u Hrvatskoj: unutarnji čimbenici i vanjski utjecaji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1258819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procesi stvaranja potrošačke kulture u Hrvatskoj: unutarnji čimbenici i
vanjski utjecaji
(The process of creating a consumer culture in Croatia: internal
factors and external infuluences)
Autori
Horvat, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sociologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2020
Stranica
73
Mentor
Mihaljević, Lucija
Ključne riječi
potrošačka kultura, potrošačke navike, marketing, kvalitativna metodologija, komparativno istraživanje, novac, Hrvatska, SAD
(consumer culture, consumer habits, marketing, qualitative methodology, comparative research, money, Croatia, SAD)
Sažetak
Rad predstavlja doprinos raspravi o fenomenu potrošačke kulture u hrvatskom kontekstu. Predstavljeni su ključni unutarnji čimbenici koji su doprinijeli stvaranju iste kroz teorijske prikaze, kako stranih, tako i domaćih autora koji su kasnije korišteni kao referentne smjernice u analizi prikupljenih podataka istraživanja. Korištena je kvalitativna metodologija, te su na uzorku od osam sudionika provedeni polustrukturirani intervju. Namjera uzorka koji uključuje četiri Hrvata koji žive u Republici Hrvatskoj te četiri Hrvata čija je trenutna adresa u Chicagu u saveznoj Američkoj državi Illinois bila je, komparativnom metodom, dobiti bolji uvid u vanjske faktore koji utječu na proces stvaranja potrošačke kulture u Hrvatskoj u njezinom dijakronijskom okviru, imajući u vidu izazove postkomunističkog društva i tranzicije u kapitalističko tržište. Kroz originalno empirijsko istraživanje nastoje se rasvijetliti neki već poznati koncepti razvoja potrošačkog društva, s naglaskom na komparativnu analizu internih i eksternih socio-ekonomskih utjecaja. Analiza je ocrtala proces amerikanizacije kao jednog od najključnijih faktora koji utječu na stvaranje potrošačke kulture u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski