Pregled bibliografske jedinice broj: 1258815
Razvoj internet kupovine u hrvatskom kontekstu - identifikacijski procesi i prakse virtualne potrošnje
Razvoj internet kupovine u hrvatskom kontekstu - identifikacijski procesi i prakse virtualne potrošnje, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1258815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj internet kupovine u hrvatskom kontekstu - identifikacijski
procesi i prakse virtualne potrošnje
(Development of internet shopping in the Croatian context -
identification processes and practices of virtual consumption)
Autori
Pisačić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sociologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
17.02
Godina
2022
Stranica
82
Mentor
Mihaljević, Lucija
Ključne riječi
potrošačka kultura, online potrošačka kultura, online potrošnja, društveno povjerenje, financijska pismenost, kvalitativna metodologija, fokus grupa
(consumer culture, online consumer culture, online consumption, social trust, financial literacy, qualitative methodology, focus group)
Sažetak
U navedenom istraživačkom radu glavna vodilja jest tema online potrošačke kulture u hrvatskom kontekstu. S obzirom da je potrošnja kao element svakodnevnice jedan od sveprisutnih elemenata suvremenog društva, upravo nam navedeno daje zanimljivu podlogu za istraţivanje. Potrošnja postaje ključan element za izgradnju individualnih i kolektivnih identiteta te predstavlja potrošačke obrasce i prakse te upute kako treba ţivjeti. Razvojem digitalne revolucije potrošačka kultura proširuje se i u virtualan segment te se razvijaju novi oblici potrošnje, online potrošnja. Cilj ovog rada je istraţiti razvoj online kupovine u hrvatskom kontekstu, dok se interpretativni okvir bazira na sociološke koncepte tranzicije postkomunističkih zemalja, društvenog povjerenja, razvoja financijske pismenosti i ostalih materijalnih blagostanja prilikom potrošačkih praksi. Također, istraţivanje je usmjereno na prepoznavanje ključnih faktora za poticanje online kupovine, te kako se u konačnici postaje aktivnim online potrošačem. Za navedeno istraţivanje korištena je kvalitativna metodologija sa metodom dviju fokus grupe, čija se građa analizirala aksijalno selektivnim kodiranjem.
Izvorni jezik
Hrvatski