Pregled bibliografske jedinice broj: 1258813
Kulturni kapital i potrošačke prakse mladih
Kulturni kapital i potrošačke prakse mladih, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1258813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni kapital i potrošačke prakse mladih
(Cultural capital and youth consumer practices)
Autori
Radelić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sociologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
07.04
Godina
2022
Stranica
93
Mentor
Balabanić, Ivan ; Mihaljević, Lucija
Ključne riječi
kulturni kapital, kulturna potrošnja, potrošačke prakse, ukusi, kvalitativna metodologija, Hrvatska
(cultural capital, cultural consumption, consumer practices, taste, qualitative methodology, Croatia)
Sažetak
Rad predstavlja doprinos u raspravi o potrošačkom društvu u hrvatskom kontekstu. U radu su predstavljene glavne teorije i koncepti autora koji su govorili ili govore o istom fenomenu, a čije su teorije i ideje korištene kao smjernice u radu. U istraživačkom djelu rada, korištena je kvalitativna metodologija te je na uzorku od deset sudionika provedeni polustrukturirani intervju. Uzorak uključuje pripadnike dobne skupine od 20 do 35 godina. Odabir uzorka temeljen je na navedenoj dobnoj skupini jer se istraživao procesualni fenomen potrošnje, kao i koncept kulturnog kapitala (koji uključuje akumulaciju vremenom). Uzorak je uključivao i četiri sudionika koji djeluju na području kulturne industrije, kao glazbenici. Kroz istraživanje nastojali su se objasniti motivacije i mišljenja mladih o potrošačkim praksama, ukusima, kulturnoj potrošnji i odnosu prema materijalnom i novcu. Analiza je pokazala kako se potrošačke prakse mladih temelje na individualnim izborima i ukusima, koji pokazuju njihova identitetska obilježja i vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski