Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1258780

Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri


Panić, Filip
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1258780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri
(Self - Perception of Parent´s and Teacher´s Attitudes Towards Risky Play)

Autori
Panić, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.09

Godina
2019

Stranica
58

Mentor
Višnjić Jevtić, Adrijana

Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi ; otpornost kod djece ; prezaštićivanje djeteta ; rizična igra ; rizik
(child overprotection ; early and preschool education ; resilience in children ; risk ; risky play.)

Sažetak
Ovaj rad povezuje tri koncepta koji se javljaju u suvremenom društvu, pa tako i u suvremenom djetinjstvu. Prvi koncept jest prezaštićivanje djeteta, odnosno stvaranje konteksta u kojem se potencijalne rizične situacije izbjegavaju te karakteriziraju kao nepoželjne. U takvom okruženju djetetu oduzimamo priliku da ispituje svoje mogućnosti i iskusi izazove što je karakteristično za drugi koncept, a to je „rizična igra“. U „rizičnoj igri“ dijete testira svoje mogućnosti i granice, suočava se sa stresnim situacijama te stvara metode suočavanja i rješavanja takvih situacija. Poželjnim ishodima iz stresnih situacija dijete stvara pozitivna iskustva te se kasnije u svom odrastanju kompetentnije suočava sa stresnim situacijama. Upravo taj fenomen opisuje treći koncept u ovom radu, a to je otpornost. Ovim se radom nastojala istražiti povezanost spola, dobi, stupnja obrazovanja roditelja i odgojitelja te radnog iskustva odgojitelja sa stavovima prema „rizičnoj igri“. Istraživanje je provedeno na uzorku od 316 ispitanika, od čega je 279 roditelja i 37 odgojitelja. Instrument koji je korišten u istraživanju jest skala „The Tolerance to Risk in Risky Play Scale“ (TRiPS) koja sadrži pitanja u kojima su opisane aktivnosti za djecu, a služe za ispitivanje tolerancije odraslih na rizik u dječjoj igri. U istraživanju su pronađene statistički značajne razlike između roditelja i odgojitelja prema rizičnoj igri. Također, utvrđena je statistički značajna razlika u samoprocjeni stavova prema „rizičnoj igri“ s obzirom na obrazovanje ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Adrijana Višnjić Jevtić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

zir.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Panić, Filip
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Panić, F. (2019) 'Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pani\'{c}, Filip}, year = {2019}, pages = {58}, keywords = {dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, otpornost kod djece, preza\v{s}ti\'{c}ivanje djeteta, rizi\v{c}na igra, rizik}, title = {Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizi\v{c}noj igri}, keyword = {dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, otpornost kod djece, preza\v{s}ti\'{c}ivanje djeteta, rizi\v{c}na igra, rizik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pani\'{c}, Filip}, year = {2019}, pages = {58}, keywords = {child overprotection, early and preschool education, resilience in children, risk, risky play.}, title = {Self - Perception of Parent´s and Teacher´s Attitudes Towards Risky Play}, keyword = {child overprotection, early and preschool education, resilience in children, risk, risky play.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font