Pregled bibliografske jedinice broj: 1258780
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1258780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova
prema rizičnoj igri
(Self - Perception of Parent´s and Teacher´s
Attitudes Towards Risky Play)
Autori
Panić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2019
Stranica
58
Mentor
Višnjić Jevtić, Adrijana
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi ; otpornost kod djece ; prezaštićivanje djeteta ; rizična igra ; rizik
(child overprotection ; early and preschool education ; resilience in children ; risk ; risky play.)
Sažetak
Ovaj rad povezuje tri koncepta koji se javljaju u suvremenom društvu, pa tako i u suvremenom djetinjstvu. Prvi koncept jest prezaštićivanje djeteta, odnosno stvaranje konteksta u kojem se potencijalne rizične situacije izbjegavaju te karakteriziraju kao nepoželjne. U takvom okruženju djetetu oduzimamo priliku da ispituje svoje mogućnosti i iskusi izazove što je karakteristično za drugi koncept, a to je „rizična igra“. U „rizičnoj igri“ dijete testira svoje mogućnosti i granice, suočava se sa stresnim situacijama te stvara metode suočavanja i rješavanja takvih situacija. Poželjnim ishodima iz stresnih situacija dijete stvara pozitivna iskustva te se kasnije u svom odrastanju kompetentnije suočava sa stresnim situacijama. Upravo taj fenomen opisuje treći koncept u ovom radu, a to je otpornost. Ovim se radom nastojala istražiti povezanost spola, dobi, stupnja obrazovanja roditelja i odgojitelja te radnog iskustva odgojitelja sa stavovima prema „rizičnoj igri“. Istraživanje je provedeno na uzorku od 316 ispitanika, od čega je 279 roditelja i 37 odgojitelja. Instrument koji je korišten u istraživanju jest skala „The Tolerance to Risk in Risky Play Scale“ (TRiPS) koja sadrži pitanja u kojima su opisane aktivnosti za djecu, a služe za ispitivanje tolerancije odraslih na rizik u dječjoj igri. U istraživanju su pronađene statistički značajne razlike između roditelja i odgojitelja prema rizičnoj igri. Također, utvrđena je statistički značajna razlika u samoprocjeni stavova prema „rizičnoj igri“ s obzirom na obrazovanje ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)