Pregled bibliografske jedinice broj: 1258779
Uloga odgojitelja u poticanju rizične igre djece rane i predškolske dobi
Uloga odgojitelja u poticanju rizične igre djece rane i predškolske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1258779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojitelja u poticanju rizične igre djece
rane i predškolske dobi
(Early Childhood Education teachers’ role in
supporting risky play)
Autori
Halavuk, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.09
Godina
2018
Stranica
86
Mentor
Višnjić Jevtić, Adrijana
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi, odgojitelj, „rizična igra“
(early and preschool children, preschool teacher, "risk play)
Sažetak
Ovim se radom nastojala istražiti povezanost dobi, statusa obrazovanja, mjesta stanovanja i radnog iskustva odgojitelja s obzirom na stav odgojitelja spram „rizične igre“ čime se dovela u korelaciju povezanost s tipom odgojitelja. Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 184 odgojitelja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja iz područja Republike Hrvatske s time da su dva ispitanika iz područja Bosne i Hercegovine (Tuzlanski kanton i Zeničko-dobojski kanton) i jedan ispitanik s područja Srbije (Srednji Banat, Vojvodina). Kako bi se navedeno moglo ispitati korištena je skala „The Tolerance to Risk in Play Scale (TRiPS) koja sadrži 32 čestice u kojima su predstavljene aktivnosti za djecu u dobi od 3 do 13 godina, a služe ispitivanju tolerancije odraslih spram „rizične igre“. Na prvo pitanje unutar skale ispitanici su svoje odgovore vrednovali na Likertovoj ljestvici od pet stupnjeva nikad (1), rijetko (2), ponekad (3), često (4), uvijek (5), dok su na ostalih 31 čestica ispitanici svoj odgovor vrednovali s odgovorima „Da“ ili „Ne“. Uz skalu ispitanici je ponuđeno pet pitanja na koja su ona davala opisni odgovor, a pitanja koja su ispitanicima postavljena uz TRiPS skalu preuzeta su sa projekta „Sydney Playground Project“ Sveučilišta u Australiji. Za samoprocjenu tipa odgojitelja i osnovnih obilježja njihova ponašanja, ispitanicima su ponuđena opisna obilježja osam tipova odgojitelja prema Brajša, Brajša-Žganec i Slunjski (1999) kojeg su razvile Isabel Myers i Katherine Briggs (Myers Briggs Typology Indicator - MBTI) na osnovi teorije i tipologije ličnosti Carla Gustava Junga. U ovom istraživanju pronađena je statistički značajna razlika s obzirom na obrazovanje odgojitelja (p=.05) u odnosu na stav i učestalost primjene rizične igre.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)