Pregled bibliografske jedinice broj: 1258702
Sadržajna analiza političkih poruka na slučaju pobjedničkih kampanja u gradu Šibeniku za lokalne izbore 2013. - 2021.
Sadržajna analiza političkih poruka na slučaju pobjedničkih kampanja u gradu Šibeniku za lokalne izbore 2013. - 2021., 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za komunikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1258702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sadržajna analiza političkih poruka na slučaju pobjedničkih
kampanja u gradu Šibeniku za lokalne izbore 2013. - 2021.
(Content Analysis of Political Messages in the Case of Victorious
Campaigns in the City of Šibenik for Local Elections 2013-2021)
Autori
Curiš, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za komunikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
22.02
Godina
2023
Stranica
73
Mentor
Lucija Mihaljević
Ključne riječi
izborne poruke, AIDA model, funkcionalna teorija, strategije izbornih kampanja
(election messages, AIDA model, functional theory, election campaign strategies)
Sažetak
Ne postoji univerzalni sadržaj ni format za oblikovanje učinkovitih političkih poruka, no postoje elementi koji mogu dati usmjerenje oblikovanja političke poruke. U ubrzanom svijetu zagušenom informacijama, malo je prostora za dopiranje do građana, čak i u razdoblju predizborne kampanje. Moderni izborni i politički trendovi dodatno otežavaju proces privlačenja birača zbog sve većeg informacijskog prostora, dvosmjernih komunikacijskih kanala poput društvenih mreža, zbog čega politički dionici sve više značaja, vremena i resursa usmjeravaju prema razvijanju kvalitetnih i učinkovitih političkih poruka koje će uspješno doći do građana koji će ih prihvatiti te se transformirati u birače. Ovaj je rad sadržajnom analizom političkih poruka pobjedničkog kandidata u gradu Šibeniku u tri izborna ciklusa 2013.-2021. istražio kakve poruke politički dionici komuniciraju tijekom predizborne kampanje. Metodološki je istraživanje oblikovano kao kvalitativna analiza sadržaja. Prikupljenu empirijsku građu predstavljaju odabrani tekstovi dnevnog lista Slobodna Dalmacija, tjednih listova Šibenski list i Šibenski tjednik, koji su objavljivani tijekom trajanja službene kampanje u tri ciklusa 2013., 2017. i 2021. Analizom sadržaja obrađeno je više elemenata političke komunikacije, poput izbornih poruka, izbornih oglasa te medijskih sadržaja karakterističnih za dobre predizborne kampanje s ciljem utvrđivanja strategija za razvitak učinkovite političke poruke. Pri analizi se funkcionalna teorija političkih kampanja pokazala kao podloga čiji elementi su dominantno prisutni u političkim porukama pobjedničkog kandidata, dok su se drugi elementi analizirani iz teorijskih okvira komunikologije i politologije pokazali prisutni u manjem udjelu. Analiza podataka, uz svoja metodološka ograničenja daje smjernice kako politička poruka mora biti koncipirana i komunicirana s obzirom na sadržaj, ton, period poruke, politički ambijent, kulturno i društveno okruženje te ideološko-programske pozicije političkog dionika.
Izvorni jezik
Hrvatski