Pregled bibliografske jedinice broj: 1258467
Pristup glazbenom djelu u kontekstu pristupa likovnom djelu Matka Peića
Pristup glazbenom djelu u kontekstu pristupa likovnom djelu Matka Peića // Znanstveni skup povodom 100-te obljetnice rođenja Matka Peića / Jakšić, Milko ; Jakobović, Snježana (ur.).
Požega: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2023. str. 31-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1258467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup glazbenom djelu u kontekstu pristupa
likovnom djelu Matka Peića
(Approach to the musical work in the context of
approaching the artwork of Matko Peić)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveni skup povodom 100-te obljetnice rođenja Matka Peića
/ Jakšić, Milko ; Jakobović, Snježana - Požega : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2023, 31-32
ISBN
978-953-347-501-1
Skup
Znanstveni skup povodom 100-te obljetnice rođenja Matka Peića
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 03.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazbeno djelo, slušanje glazbe, Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, učenici, estetski odgoj
(musical work, listening to music, musical culture, musical art, students, aesthetic education)
Sažetak
Polazište ovoga rada je pristup likovnom djelu koje je Matko Peić iznio u knjizi Pristup likovnom djelu u odnosu na pristup glazbenom djelu putem slušanja. Knjigu je izdala izdavačka kuća Školska knjiga prvi puta 1968. godine, a nakon toga je uslijedilo nekoliko ponovljenih izdanja. Knjiga predstavlja metodički priručnik za razumijevanje likovne umjetnosti te joj je cilj naučiti čitatelja kako gledati, tj. „čitati“ likovno djelo. Likovna umjetnost je prostorna umjetnost i izražava se u prostoru, dok je glazba vremenska umjetnost i izražava se u vremenu te ostaje ili ne ostaje u našem pamćenju. Stoga je kod slušanja glazbenog djela, za njegovo pamćenje, upoznavanje i „čitanje“ potrebno višekratno slušanje, kao što je i za razumijevanje likovnoga djela nužno dugotrajno promatranje istoga. U radu će se iznijeti metodički pristupi višekratnog slušanja u nastavi glazbe u općeobrazovnim školama koje dovodi do upoznavanja glazbenog djela i posredno razvoju glazbenog ukusa učenika. Naime, jedan od odgojno-obrazovnih ciljeva učenja i poučavanja nastave Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti je potaknuti razvijanje glazbenoga ukusa i kritičkoga mišljenja. Slušanje i upoznavanje glazbe omogućuje estetski odgoj učenika te stoga učenik treba upoznati glazbena djela različitih razdoblja, stilova, vrsta i žanrova, kao što treba upoznati i likovna djela na nastavi Likovne kulture i Likovne umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku