Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1258393

Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma


Đaić, Vjekoslav
Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma // In medias res, 11 (2022), 20; 3301-3309 doi:10.46640/imr.11.20.4 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1258393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma
(Luxury – a Metastasis of the Concept of Consumerism)

Autori
Đaić, Vjekoslav

Izvornik
In medias res (1848-6304) 11 (2022), 20; 3301-3309

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
luksuz ; konzumerizam ; sreća ; etika ; potrošač
(luxury ; consumerism ; happiness, ethics, consumer)

Sažetak
Osim što u osnovnim crtama dekonstruira koncept luksuza, ovaj se rad dominantno bavi tim konceptom u kontekstu konzumerizma. Dajući argumente za i protiv u radu se razlažu i neke etičke norme koje u potrazi za srećom potvrđuju luksuz kao filozofiju čija je primarna zadaća socijalna distanca. Zato o luksuzu ne treba govoriti iz čiste ekonomsko – potrošačke perspektive. On je prvenstveno i sociološko pitanje kroz koje čitamo aspekte identiteta, kulta ljepote i društvenog statusa. Uspoređujući konzumerizam i potragu za srećom, u radu se iznose i primjeri etički diskutabilnih poslovnih poteza kojima je cilj sačuvati reputaciju marke i braniti je pred uskim krugom potrošača, dok istovremeno time pojačavaju žudnju, sanjarenje i želju među onima koji to nisu. Autor se u radu bavi i temom održivosti te sliku koju luksuzne marke žele stvoriti o sebi kao o lideru u tom području potkrepljuje primjerima. Istovremeno se raspravlja i o tome koliko je nova ekološka perspektiva više kontekst odnosa s javnošću nego ono što bi joj trebala biti primarna svrha.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vjekoslav Đaić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Đaić, Vjekoslav
Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma // In medias res, 11 (2022), 20; 3301-3309 doi:10.46640/imr.11.20.4 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Đaić, V. (2022) Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma. In medias res, 11 (20), 3301-3309 doi:10.46640/imr.11.20.4.
@article{article, author = {\DJai\'{c}, Vjekoslav}, year = {2022}, pages = {3301-3309}, DOI = {10.46640/imr.11.20.4}, keywords = {luksuz, konzumerizam, sre\'{c}a, etika, potro\v{s}a\v{c}}, journal = {In medias res}, doi = {10.46640/imr.11.20.4}, volume = {11}, number = {20}, issn = {1848-6304}, title = {Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma}, keyword = {luksuz, konzumerizam, sre\'{c}a, etika, potro\v{s}a\v{c}} }
@article{article, author = {\DJai\'{c}, Vjekoslav}, year = {2022}, pages = {3301-3309}, DOI = {10.46640/imr.11.20.4}, keywords = {luxury, consumerism, happiness, ethics, consumer}, journal = {In medias res}, doi = {10.46640/imr.11.20.4}, volume = {11}, number = {20}, issn = {1848-6304}, title = {Luxury – a Metastasis of the Concept of Consumerism}, keyword = {luxury, consumerism, happiness, ethics, consumer} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font