Pregled bibliografske jedinice broj: 1258393
Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma
Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma // In medias res, 11 (2022), 20; 3301-3309 doi:10.46640/imr.11.20.4 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1258393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma
(Luxury – a Metastasis of the Concept of Consumerism)
Autori
Đaić, Vjekoslav
Izvornik
In medias res (1848-6304) 11
(2022), 20;
3301-3309
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
luksuz ; konzumerizam ; sreća ; etika ; potrošač
(luxury ; consumerism ; happiness, ethics, consumer)
Sažetak
Osim što u osnovnim crtama dekonstruira koncept luksuza, ovaj se rad dominantno bavi tim konceptom u kontekstu konzumerizma. Dajući argumente za i protiv u radu se razlažu i neke etičke norme koje u potrazi za srećom potvrđuju luksuz kao filozofiju čija je primarna zadaća socijalna distanca. Zato o luksuzu ne treba govoriti iz čiste ekonomsko – potrošačke perspektive. On je prvenstveno i sociološko pitanje kroz koje čitamo aspekte identiteta, kulta ljepote i društvenog statusa. Uspoređujući konzumerizam i potragu za srećom, u radu se iznose i primjeri etički diskutabilnih poslovnih poteza kojima je cilj sačuvati reputaciju marke i braniti je pred uskim krugom potrošača, dok istovremeno time pojačavaju žudnju, sanjarenje i želju među onima koji to nisu. Autor se u radu bavi i temom održivosti te sliku koju luksuzne marke žele stvoriti o sebi kao o lideru u tom području potkrepljuje primjerima. Istovremeno se raspravlja i o tome koliko je nova ekološka perspektiva više kontekst odnosa s javnošću nego ono što bi joj trebala biti primarna svrha.
Izvorni jezik
Hrvatski