Pregled bibliografske jedinice broj: 1258298
Kako knjiga priča?
Kako knjiga priča? // 63. godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva. Bibliozofija: knjiga u filozofiji i filozofija knjige / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2022. str. 50-50 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1258298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako knjiga priča?
(How does a book speak?)
Autori
Guć, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
63. godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva. Bibliozofija: knjiga u filozofiji i filozofija knjige
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2022, 50-50
ISBN
978-953-164-217-0
Skup
63. godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva. Bibliozofija: knjiga u filozofiji i filozofija knjige
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2022. - 26.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
(nema ključnih riječi)
((no keywords))
Sažetak
Paulo Freire na specifičan se način implicitno suprotstavlja čuvenom Sokratovu objašnjenju apstiniranja od pisanja knjiga. Knjige, kaže Sokrat, ne mogu odgovoriti ako im postavimo pitanje. Drugim riječima, s knjigom se ne može voditi dijalog. A dijalog je forma u kojoj se doseže istina, što istovremeno znači da put do nje uvijek biva i pedagoški, i to obostrano pedagoški – jedan sugovornik vodi drugoga do istine. Formu u kojoj se Freire, zajedno sa svojim dijaloškim drugovima, suprotstavlja ovoj apstinenciji dobila je naziv knjige koja priča ili govori. U takvoj se knjizi vodi dijalog, no ona smjera i vođenju dijaloga s čitateljstvom. Ovaj se koncept izravno raspravlja u »govorećim knjigama« koje će ovo izlaganje konzultirati: Za pedagogiju pitanja (Freire i Antonio Faundez), Pedagogija za oslobođenje: dijalozi o transformativnoj edukaciji (Freire i Ira Shor) i Put gradimo hodajući: razgovori o edukaciji i društvenoj promjeni (Freire i Myles Horton).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)