Pregled bibliografske jedinice broj: 125825
Uloga i razvoj sadržajne obrade u kurikulumu knjižničarstva i informacijske znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Uloga i razvoj sadržajne obrade u kurikulumu knjižničarstva i informacijske znanosti Sveučilišta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, XLIV (2001), 1-4; 188-199 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 125825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i razvoj sadržajne obrade u kurikulumu knjižničarstva i informacijske znanosti Sveučilišta u Zagrebu
(The role and development of indexing and classification in the LIS curriculum of the Department of Information Sciences at the University of Zagreb)
Autori
Lasić-Lazić, Jadranka
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) XLIV
(2001), 1-4;
188-199
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školovanje knjižničara; nastavni plan i program; sadržajna obrada; povijest; perspektiva; Katedra za bibliotekarstvo
(LIS education; curriculum; indexing; classification; history; perspective)
Sažetak
Članak daje kratak povijesni pregled mjesta i uloge klasifikacije i predmetnog označivanja u nastavnom planu i programu Katedre za bibliotekarstvo na Sveučilištu u Zagrebu, od njezinih početaka. Danas u svijetu postoji potreba da se ponovno uspostave neke knjižničarske tradicionalne vještine i tako pridonese reafirmaciji široko primjenjive stručnosti. To, međutim, treba činiti planirajući dugotrajniju perspektivu i imajući na umu ciljeve koji nadilaze granice knjižnice kao ustanove. Kontekst globalnog informacijskog prostora zauvijek je promijenio područje primjene pomagala za organizaciju znanja. Potreba za prilagodbom, promišljanjem i ponovnim korištenjem bibliografskih indeksnih sustava u ovom okruženju može se zadovoljiti jedino izgradnjom na zdravom teorijskom i široko primjenjivom poznavanju tih sustava i okruženja u kojima se trebaju koristiti. Pokrivajući pitanja organizacije znanja i sadržajne obrade kroz kolegije Teorija klasfikacija, Klasifikacija i klasifikacijski sustavi te Sustavi za označivanje i preraživanje, Katedra za bibliotekarstvo Odsjeka za informacijske znanosti nastoji se približiti modelu bolje primjenjivosti i održivosti stručnih znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA
- ISA
- PASCAL