Pregled bibliografske jedinice broj: 1258057
Stručno usavršavanje, samoefikasnost nastavnika i diferencirano poučavanje
Stručno usavršavanje, samoefikasnost nastavnika i diferencirano poučavanje, 2020. (audio/video zapis).
CROSBI ID: 1258057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručno usavršavanje, samoefikasnost nastavnika i
diferencirano poučavanje
(Professional development, teacher self-effcacy, and
differentiated instruction)
Autori
Haramina, Ana ; Mališa, Snježana
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, audio/video zapis
Godina
2020
Ključne riječi
nastavnici ; diferencirana nastava ; samoefkasnost ; stručno usavršavanje
(: teachers ; differentiated instruction ; self-effcacy ; professional development)
Sažetak
Kompleksnost procesa poučavanja i učenja te promjene u odgojno obrazovnoj praksi iziskuju neprestano stručno usavršavanje nastavnika kako bi bili osposobljeni za uočavanje i reagiranje na promjene koje se često prepoznaju tek u posljedicama koje imaju na procese poučavanja i učenja. Cilj je rada predstaviti samoefkasnost nastavnika kao mogući okvir za njegov profesionalni razvoj u području diferenciranog poučavanja. U radu su predstavljeni koncepti samoefkasnosti nastavnika (Bandura, 1995 ; Skaalvik i Skaalvik, 2007 ; Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001) i diferencirane nastave (Gregory i Chapman, 2004 ; Tomlinson i McTyhe, 2006 ; Tomlinson, 2001) kao aktualni i relevantni u odgovoru na suvremene izazove nastavničke profesije. Nastavnici koji diferenciraju poučavanje odgovaraju na individualne karakteristike učenika kako bi oni maksimalno ostvarili učenje u školi, što je jedan od pokazatelja uspješnog učitelja te zahtjev suvremene prakse. Uvjerenja nastavnika o samoefkasnosti utječu na način kako će se nastavnici nositi sa zahtjevima diferenciranog poučavanja te na prevladavanje nesigurnosti i primjenu vještina. Rezultat je rada prijedlog smjernica za planiranje stručnog usavršavanja u primjeni diferenciranog poučavanja utemeljenog na konceptu nastavničke samoefkasnosti. Kroz proširenje načina stručnog usavršavanja nastavnika moguće je olakšati transfer znanja i kognitivnog razumijevanja diferenciranog poučavanja u praksu, kao i refeksivni rad na uvjerenjima o samoefkasnosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb