Pregled bibliografske jedinice broj: 1257928
Odnosi u središtu moralnog odgoja djeteta
Odnosi u središtu moralnog odgoja djeteta // Putokazi, 7 (2019), 2; 221-234 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1257928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi u središtu moralnog odgoja djeteta
(RELATIONSHIPS AT THE CENTER OF THE MORAL EDUCATION
OF
THE CHILD)
Autori
Mališa, Snježana ; Haramina, Ana ; Carti, Marta Dajana
Izvornik
Putokazi (2566-3755) 7
(2019), 2;
221-234
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
cjeloviti razvo ; moralni odgoj ; pedagoško djelovanje
(integral development ; moral education ; pedagogical activity)
Sažetak
Moralna dimenzija u odgojnom kontekstu ne odnosi se samo na skup normi koje upravljaju javnim i privatnim ponašanjem i mislima osoba, nego i na mentalno stanje koje doprinosi složenom zadatku prepoznavanja i vrednovanja drugog, drugih. Emocije su mehanizmi koji nam omogućuju, još od rođenja, da na organiziran način uđemo u svijet odnosa s drugima utječući na način na koji interpretiramo želje, uvjerenja i namjere u međuljudskim odnosima. U našem se radu baziramo na relacijskoj antropologiji prema kojoj biti čovjekom znači biti u neprestanom dijalogu s drugima. Osoba ne može postojati sama za sebe, već je u stalnoj relaciji. Odgoj je intencionalan i interakcijski proces koji se ostvaruje uz pomoć sadržaja koji se odnosi na kognitivnu razinu, afektivnu razinu ili razinu djelovanja u promjenjivom povijesno-društvenom kontekstu. U odgojnom djelovanju odgojitelj znanjem i vrjednotama koje posjeduje u interakciji s odgajanikom i tehnikama poučavanja oblikuje proces koji je uvjetovan i sadržajem. Izgradnja moralne svijesti ne odvija se samo u svjetlu eksplicitnih procesa, nego puno češće onih implicitnih, u kontekstu svakodnevnih recipročnih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb