Pregled bibliografske jedinice broj: 1257787
Mogućnosti primjene djela "Roma instaurata" (Obnovljeni Rim) talijanskoga humanista, historiografa i antikvara Flavija Bionda (1392.-1463.) u gimnazijskoj nastavi latinskog jezika
Mogućnosti primjene djela "Roma instaurata" (Obnovljeni Rim) talijanskoga humanista, historiografa i antikvara Flavija Bionda (1392.-1463.) u gimnazijskoj nastavi latinskog jezika // Varaždinski učitelj - digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 6 (2023), 11; 308-315 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1257787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene djela "Roma instaurata"
(Obnovljeni Rim) talijanskoga humanista,
historiografa i antikvara Flavija Bionda
(1392.-1463.) u gimnazijskoj nastavi latinskog
jezika
(Possibilities of application of the work "Roma
Instaurata" (Rome Restored) by the Italian
humanist, historian and antiquarian Blondus
Flavius (1392-1463) in high school Latin language
teaching)
Autori
Dujmović, Perica
Izvornik
Varaždinski učitelj - digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 6
(2023), 11;
308-315
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Flavio Biondo ; renesansa ; humanizam ; antika ; prevođenje latinskog teksta ; Rim
(Blondus Flavius ; Renaissance ; Humanism ; Antiquity ; Latin text translation ; Rome)
Sažetak
Latinskim jezikom napisano djelo "Roma instaurata" talijanskoga humanista Flavija Bionda prvi je "moderan" antikvarni spis u kojemu se potanko i dosta sistematično opisuju najpoznatije znamenitosti antičkoga grada Rima, kao i neki od njegovih kasnijih sakralnih spomenika. Relativno jednostavnog leksika, kao i morfoloških te sintaktičkih konstrukcija, Biondovo je djelo bilo jedno od najčitanijih spisa ove vrste od njegova objavljivanja polovinom 15. stoljeća pa sve do kraja narednoga 16. stoljeća. Ovim se stručnim radom daje osnovni uvid u koncepciju promatranoga djela, a ukratko se predstavlja i istaknuti humanist koji ga je napisao, kao i njegova antikvarna struka. Namjera je autora ovoga članka predočiti podesnost, korisnost i upotrebljivost navedenoga ranorenesansnog djela u nastavi nekih srednjoškolskih predmeta, a u prvome redu latinskoga jezika. Potonje se potkrepljuje navođenjem autorovih zaključaka proizišlih iz temeljite filološke te povijesno–umjetničke analize djela, kao i iz rada na njegovu hrvatskom prijevodu. Potom se predlažu domišljeni primjeri primjene Biondova djela u odgojno–obrazovnom procesu zajedno s kraćim uputama i opisima njihova provođenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Povijest, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti