Pregled bibliografske jedinice broj: 1257670
Judo za djecu s poremećajem iz spektra autizma
Judo za djecu s poremećajem iz spektra autizma, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Odsjek u čakovcu, Čakovec
CROSBI ID: 1257670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Judo za djecu s poremećajem iz spektra autizma
(Judo For Children With Autism Spectrum Disorder)
Autori
Đekić, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Odsjek u čakovcu
Mjesto
Čakovec
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
42
Mentor
Nikolić, Ivana
Ključne riječi
Sportske aktivnosti, motoričke sposobnosti, inkluzija, poremećaj iz spektra autizma, judo
(Sports activities, motor skills, inclusion, autism spectrum disorder, judo)
Sažetak
Osim dobrobiti za poboljšanje zdravlja, fizičkog razvoja, motoričkih sposobnosti te organizam općenito, sportske aktivnosti utječu i na razvijanje empatije, suradnje, kognitivnih sposobnosti, ali i socijalne i emocionalne kompetencije. Tijekom sportskih aktivnosti, pomoću rezultata inicijalnih i finalnih mjerenja, imamo uvid u motorički, a samim time i opći dječji razvoj kroz određeni period. Osim unaprjeđenja motoričkog razvoja djeteta kroz sport, u aktivnostima je prisutna socijalna komponenta, odnosno uključivanje djeteta u društvo vršnjaka. Ovo je važno u odnosu na djecu s teškoćama i različitim posebnim potrebama te njihove vršnjake tipičnog i očekivanog razvoja. Zbog svih dobrobiti koje pružaju sportske aktivnosti, djeci s poremećajima nužno ih je osigurati kao dio rane intervencije (POU Korak po korak, br. 94 2020), to jest, usmjeriti pažnju na aktivnosti koje potiču sveopći motorički i kognitivni razvoj. Treba se fokusirati na djetetov napredak čim se uoče prvi znakovi odstupanja u razvoju kako bi što kvalitetnije usvojili svakodnevne vještine te razvili motoričke sposobnosti, ali i smanjili ili ublažili teškoće funkcioniranja. Sve je češća i uobičajena praksa uključivanja djece s teškoćama u odgojno – obrazovnom sustavu u kojem se svakodnevno susrećemo s različitim manifestacijama teškoća i poremećaja. Jedna od učestalijih razvojnih teškoća su poremećaji iz spektra autizma. ''Poremećaji iz autističnog spektra pripadaju skupini pervazivnih razvojnih poremećaja koji su karakterizirani kvalitativnim teškoćama uzajamnih socijalnih odnosa i modela komunikacije, te ograničenim, stereotipnim, ponavljanim aktivnostima i interesima (MKB-10, 2012)'' (Bouillet, 2019 ; str. 139.). ''Većina definicija poremećaj iz autističnog spektra obuhvaća oslabljene društvene interakcije, komunikaciju i inventivnost (Tammet, 2006)'' (Bouillet, 2019 ; str. 139). U pristupanju djeci i odraslima kojima je dijagnosticiran poremećaj iz spektra autizma, osobama koje su angažirane za njihov napredak potrebna je razvijena empatija, ali i socijalna i emocionalna kompetencija kako bi im što kvalitetnije potaknuli socijalne vještine. Navedene kvalitete sadrže brojni adekvatni programi koji su usmjereni na rehabilitaciju djece s teškoćama, a mogu biti u vidu hipoterapije, kineziterapije, terapije pokretom, joge, ali i juda kao vještine i sporta. Sport i kretanje uvelike nam pomaže u ublažavanju problema kao što su hiperaktivnost, agresivnost i ispadi bijesa, strah, izolacija i povlačenje, depresivni poremećaji te poremećaji spavanja (Remschmidt, 2009). ''Tijelo i mozak u trajnoj su interakciji i jedno neminovno utječe na drugo. Razvoj jednoga ovisi o napretku drugog. Za rast i razvoj važna je stimulacija iz okoliša'' (Melillo, 2016 ; str. 255). Cilj istraživanja je saznati mišljenje roditelja o napretku vlastitog djeteta kroz polaženje judo programa adekvatnog za pojedinu teškoću ili poremećaj koji je njihovom djetetu dijagnosticiran. U ovome radu prikazat će se sportski program juda za djecu s poremećajem iz spektra autizma, kao i korisnost kineziološkog pristupa za djecu s teškoćama kroz vještine juda, poligone prepreka te funkcionalnih i elementarnih igara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija