Pregled bibliografske jedinice broj: 1257646
Spolne razlike u motoričkim znanjima i razini tjelesne aktivnosti kod sedmogodišnjih učenika
Spolne razlike u motoričkim znanjima i razini tjelesne aktivnosti kod sedmogodišnjih učenika, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Odsjek Čakovec, Čakovec
CROSBI ID: 1257646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne razlike u motoričkim znanjima i razini
tjelesne aktivnosti kod sedmogodišnjih učenika
(Gender differences in motor skills and level of
physical activity in seven-year-old students)
Autori
Međimorec, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Odsjek Čakovec
Mjesto
Čakovec
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
53
Mentor
Nikolić, Ivana
Ključne riječi
motorička znanja, tjelesna aktivnost, učenici
(motor skills, physical activity, students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li spolne razlike u motoričkim znanjima i razini tjelesne aktivnesti kod učenika u dobi od sedam godina. Istraživanje je provedeno u Prvoj osnovnoj školi u Čakovcu. U njemu su sudjelovali učenici 1. razreda, odnosno djeca u dobi od sedam godina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 55 ispitanika, 27 dječaka i 28 djevojčica. Uzorak varijabli činilo je 12 testova za procjenu motoričkih znanja (trčanje, galop naprijed, skok, poskok, skok u dalj iz mjesta, galop strance, bejzbol udarac, vođenje lopte u mjestu, hvatanje lopte, udaranje lopte nogom, bacanje loptice i kotrljanje loptice). Testom za procjenu temeljnih motoričkih znanja, „Test of Gross Motor Development“ (TGMD-2), procijenjena su motorička znanja djece, a tjelesna aktivnost djece ispitana je upitnikom „Fels physical activity questionnaire for children“. Dobiveni rezultati pokazuju da je većina ispitanika postigla prosječne i iznadprosječne rezultate u lokomotornim znanjima i manipulativnim te u ukupnom indeksu motoričkog razvoja. U ukupnom uzorku ispitanika samo 24 učenika zadovoljava razinu preporučene tjelesne aktivnosti, a ostalih 48 je tjelesno neaktivno. Mann Whitney U testom nisu dobivene značajne razlike između spolova u lokomotornim i manipulativnim znanjima kao ni u indeksu motoričkog razvoja. Dobivene razlike pokazale su se u pojedinačnim testovima vođenje lopte u mjestu (p=.013) i udarac lopte nogom (p=.002). Nisu dobivene razlike između spolova u tjelesnoj aktivnosti, osim u indeksu sporta gdje su dječaci značajno aktivniji u odnosu na djevojčice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija