Pregled bibliografske jedinice broj: 1257628
Povezanost stanja uhranjenosti, motoričkih znanja i razine tjelesne aktivnosti djece mlađe školske dobi
Povezanost stanja uhranjenosti, motoričkih znanja i razine tjelesne aktivnosti djece mlađe školske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1257628 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost stanja uhranjenosti, motoričkih znanja i
razine tjelesne aktivnosti djece mlađe školske dobi
(Connection of nutrition status, motor skills and
physical activity levels of
younger school age children)
Autori
Mihovilić, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
50
Mentor
Nikolić, Ivana
Ključne riječi
indeks tjelesne mase, motorička znanja, tjelesna aktivnost
(body mass index, motor skills, physical activity)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između stanja uhranjenosti, motoričkih znanja i tjelesne aktivnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 72 učenika (38 muškog i 34 ženskog spola) Prve osnovne škole u Čakovcu. Sudjelovali su učenici 2. razreda, starosti od 8 godina. Uzorak varijabli sačinjavao je 3 antropometrijske mjere (tjelesna visina, tjelesna težina i indeks tjelesne mase BMI), 12 testova za procjenu motoričkih znanja (trčanje, galop naprijed, poskoci na jednoj nozi, skok preko prepreke, skok u dalj iz mjesta, galop strance, bejzbol udarac, vođenje lopte u mjestu, hvatanje lopte, udaranje lopte nogom, bacanje loptice u dalj i rolanje loptice). Motorička znanja djece procijenjena su testom za procjenu temeljnih motoričkih znanja „Test of Gross Motor Development“ (TGMD-2). Tjelesna aktivnost djece ispitana je upitnikom „Fels physical activity questionnaire for children“. Rezultati su pokazali da su učenici u prosjeku visoki 134.71 cm i tjelesne mase 30.90 kg. Prosječni rezultat indeksa tjelesne mase (ITM) iznosi 16.96 te prati krivulju normalnog rasta i razvoja (CDC, 2000). Rezultati prikazuju da je 2, 8 % pothranjeno, 70.4 % normalno uhranjeno, 14% prekomjerno teške i 12.7% pretile djece. Prosječna vrijednost ukupnog motoričkog indeksa je (94.33). U ukupnom uzorku ispitanika (N=72) samo 24 učenika zadovoljava razinu preporučene tjelesne aktivnosti, a ostalih 48 je tjelesno neaktivno. U istraživanju je dobivena značajna negativna povezanost indeksa tjelesne mase i ukupnog indeksa motoričkog razvoja (r=.-448) i lokomotornih znanja (r=-.475) kod djevojčica, dok je kod dječaka značajna povezanost dobivena samo između indeksa tjelesne mase i lokomotornih znanja (r=-.389). Kod djevojčica nisu dobivene značajne razlike u povezanosti motoričkih znanja i tjelesne aktivnosti dok je kod dječaka značajna povezanost dobivena između lokomotornih znanja i indeksa sporta (r=.328), manipulativnih znanja i indeksa sporta (r=.535), te indeksa slobodnog vremena (r=.487), indeksa kućanskih obaveza (r=.312) i ukupne tjelesne aktivnosti (r=.541).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija