Pregled bibliografske jedinice broj: 1257253
Recentni razvoj i implikacije nastajućeg okvira za politiku medijske pismenosti EU-a
Recentni razvoj i implikacije nastajućeg okvira za politiku medijske pismenosti EU-a // Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 74-75 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1257253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recentni razvoj i implikacije nastajućeg okvira za
politiku medijske pismenosti EU-a
(Recent developments and implications of emerging EU
policy framework for media literacy)
Autori
Dorotić, Jeronim
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021
/ - , 2021, 74-75
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
audiovizualna i medijska politika, Europska unija, medijska pismenost
(audiovisual and media policy, European Union, media literacy)
Sažetak
Zbog sve većeg utjecaja novih medija i komunikacijskih platformi na svakodnevni život Europljana kreatori javnih politika EU-a prepoznali su potrebu za postupnim artikuliranjem okvira za politiku medijske pismenosti na razini Unije. Štoviše, namjera upravljanja pozitivnim i negativnim učincima novog medijskog krajolika u kontekstu Europske unije dodatno se intenzivirala u posljednje vrijeme zbog velike globalne krize uzrokovane pandemijom koronavirusa. Stoga ne iznenađuje što od početka novog tisućljeća medijska pismenost dobiva na važnosti kao nastajuće područje javnih politika EU-a u digitalnom dobu. S tim u vezi, pružajući pregled i analizu pristupa EU-a na području promicanja medijske pismenosti, glavni cilj ovog rada jest upozoriti na recentni razvoj i trenutne implikacije nastajućeg „okvira za politiku medijske pismenosti EU-a“ na razini provedbe. Kako bi se postigao ovaj cilj, bit će potrebno primijeniti kvalitativnu metodologiju za ovo istraživanje, odnosno osloniti se uglavnom na analizu sadržaja relevantnih primarnih (npr. zakonodavstvo EU-a) i sekundarnih izvora (npr. relevantna literatura) u sljedeća tri koraka. Naime, prvo će biti potrebno ponuditi opće uvide o tome kako institucije EU-a percipiraju i konceptualiziraju „medijsku pismenost“ (prema dokumentima EU-a) da bi se upozorilo na važnost ovog koncepta iz perspektive Europske unije. Drugo, pristupi EU-a u promicanju medijske pismenosti bit će predstavljeni kroz pregled i analizu pravnih instrumenata, inicijativa, projekata i drugih aktivnosti Europske unije koji čine „okvir za politiku medijske pismenosti EUa”. Treće, analizom odabranih inicijativa EU-a na području promicanja medijske pismenosti (poput Europskog tjedna medijske pismenosti, Europske nagrade za medijsku pismenost) pružit će se širi uvid u njihove implikacije i učinkovitost na razini provedbe. U skladu s navedenim, rezultati ovog istraživanja pokazat će na koje načine i u kojoj mjeri predstavljeni pristupi EU-a doprinose promicanju medijske pismenosti u kontekstu Europske unije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo, Politologija, Sociologija